خبرگزاری کار ایران

نوبخت:

ثبات نسبی قیمت‌ها و روند کاهنده آن محصول ‌تدبیر دولت بود

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۶۶۵

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت در هزینه‌های عمرانی، توسعه حمل و نقل شهری را در نظر گرفته است و سیاست دولت توسعه شبکه حمل و نقل ریلی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در آیین افتتاح ایستگاه‌های مترو میدان محمدیه و بسیج و ۸/۵ کیلومتر از بخش شرقی خط ۷ مترو تهران گفت: از مناسبت این افتتاح استفاده می‌کنم و از همه دست‌اندرکاران در این مجموعه تشکر می‌کنم.

وی در ادامه افزود: از اصحاب رسانه نیز که می‌توانند واقعیت‌ها را منعکس کنند و واقعیت‌ها را انتقال می‌دهند، تشکر می‌کنم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه گفت: در جریان شدیدترین تحریم‌های تاریخی کشور قرار داریم که از سال گذشته شروع و تاکنون ادامه دارد. این تحریم‌ها تکانه‌های شدیدی به کشور وارد کرد که نمونه آن را در تغییرات نرخ ارز شاهد بودیم.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست‌های ما آرامش دهی و مدیریت تکانه‌ها بود، اظهار داشت: آنچه در بازار ارز می‌بینیم و ثبات نسبی قیمت‌ها و روند کاهنده آن محصول ‌تدبیر دولت بود. قطعا برای پایین آمدن قیمت‌ها اینها خدماتی است که انجام گرفته است.

نوبخت افزود: دولت با همه سختی‌هایی که بر مردم وارد است تلاش می‌کند با این شوک بزرگ و ضربه‌ای که به اقتصاد کشور وارد شده بتواند شرایط را مهار کند.

وی درباره برنامه‌هایی که دولت برای شهرداریها دنبال می‌کند، گفت: آثار تحریم‌ها روی منابع مالی ما کاملا محسوس است و بودجه ۴۴۸ هزار میلیارد تومانی را تا سقف ۳۸۶ هزار میلیارد تومان در سال جاری تقلیل دادیم و با توجه به محدودیت منابع، کارها را با اولویت‌بندی انجام می‌دهیم.

نوبخت در ادامه تصریح کرد: سیاست‌های سازمان برنامه و بودجه در دو بخش هزینه‌های جاری و عمرانی در حال انجام است. از افکار عمومی می‌پرسم که آیا با وجود سختی‌های موجود، یک روز پرداخت یارانه و حقوق در این شرایط به تاخیر افتاده است؟ ما به آنچه که مربوط به مردم و سفره‌های آنها می‌شود دقت کافی داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه تصریح کرد: سیاست ما در حوزه هزینه‌های جاری مشخص است و جامعه بداند که دولت به این بخش عمل می‌کند. اما در بخش عمرانی نیز با وجود آنکه منابع نسبت به سال گذشته محدودتر شده و بودجه عمرانی که در سال گذشته ۵۴ هزار میلیارد تومان بوده است، در سال جاری به ۴۳ هزار میلیارد تومان محدود شد اما این بودجه با اولویت‌بندی توزیع خواهد شد که در آن توسعه حمل و نقل شهری نیز در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت توسعه شبکه حمل و نقل ریلی است، افزود: دولت همزمان موضوع اشتغال را نیز دنبال می‌کند. شهرداری تهران نیز در ارتباط با این توسعه شبکه ریلی آماده باشد و آن را گسترش دهد. در این هفته از همکارانمان در شهرداری، شورای شهر و شرکت‌های واگن‌سازی دعوت می‌کنیم تا طرحی را آماده کرده و به ما ارائه دهند.

نوبخت در پایان اظهار داشت: می‌توانیم تا سقف ۴۸۰۰ میلیارد تومان به شهرداری کمک کنیم و اولویت ما برای شهرداری تهران غیرقابل انکار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز