خبرگزاری کار ایران

توضیح ظریف درباره سفرش به بیاریتز

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۶۱۵

وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به پکن درباره سفر غیرمنتظره خود به بیاریتز توضیح داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد ظریف در بدو ورود به پکن در جمع خبرنگاران عنوان کرد: ما برنامه‌ای داشتیم برای گفت‌وگوهای دوره‌ای با دوستانمان در چین و بحث‌هایی در ژاپن و مالزی. در چین بحث ما هم مشورت درباره آخرین وضعیت برجام است و هم بحث درباره آخرین وضعیت منطقه.

وی افزود: بعد از  آن ارائه برنامه ۲۵ ساله روابط درازمدت و راهبردی ایران و چین را در دستور کار داریم که طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته همکاری و کار مشترکی در دستگاه‌های ایرانی صورت گرفته و یک تصویر درازمدتی از همکاری‌های ایران و چین را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌کند و قرار است این برنامه امروز به طرف چینی ارائه شود.

ظریف تاکید کرد: در ژاپن ادامه گفت‌وگوها را خواهیم داشت این دومین سفر من در چند ماه گذشته به ژاپن است و در مورد مالزی هم با توجه به تقارب دیدگاه‌های ما و دولت جدید مالزی نیاز است هماهنگی‌هایی برای همکاری در جهان اسلام و همکاری دو جانبه انجام گیرد.

وی درباره سفر غیرمنتظره‌اش به فرانسه گفت: سفر به بیاریتز با دعوت وزیر امور خارجه فرانسه و برای ادامه مشورت‌هایی بود که در هفته‌های گذشته بین رئیس‌جمهور و ماکرون صورت گرفته بود .روز جمعه هم من در پاریس با وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهور فرانسه ملاقات کردم و نیاز بود یک دوره دیگر برخی نکاتی که لازم به توضیح و مذاکره بیشتر بود، مطرح شود مخصوصا در مورد مسائل بانکی و نفتی مطالب بین متخصصان ما بررسی شود و این کار در مذاکره فشرده حدود چهارساعته انجام شد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: فرصتی هم پیش آمد که آخرین تحولات و هماهنگی‌ها را با مشاور نخست وزیر انگلیس و مرکل و سایر اعضای سه کشور اروپایی مرور کنیم. امیدواریم که این گفت‌وگوها برای اجرای تعهد اروپایی‌ها در مورد برجام موثر باشد و اروپایی‌ها توان این را پیدا کنند که تعهدات خود در قبال ایران را عملیاتی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز