خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در صحن؛

دو شوری بودن لایحه تجارت بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۹۱۲

رئیس مجلس شورای اسلامی از بررسی نحوه رسیدگی به لایحه تجارت خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، جهانبخش محبی‌نیا در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۳ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به لایحه تجارت- قراردادهای تجارتی به استناد مواد ۱۴۹ تا ۱۵۹ آئین نامه داخلی مجلس، گفت: در این مواد روند رسیدگی به کلیات و شور دومی را بیان می کنم. ما آئین نامه را با آگاهی اصلاح کردیم تا در زمان دو شوری قبل از اینکه به مواد ورود شود بتوانیم پیشنهاد حذف کل و جزء دهیم و در مواقعی با اجازه مجلس مواد کمیسیون برگشت داده می شد تا اصلاح شود.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مواردی شاهد ماهیت مواد ارجاعی به کمیسیون بوده ایم بنابراین باید مجددا در صحن علنی درباره کلیات آن موافق و مخالف صحبت کند و پیشنهادات نیز در زمینه آن ماده مطرح شود.

وی اظهار داشت: چندی پیش حق بنده، مفتح و قاضی پور برای ارائه پیشنهاد ضایع شد.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: اختلاف نظری در این زمینه وجود دارد، تصور این بود بعد از اینکه شورای نگهبان ایرادات خود را مطرح کرد در واقع پیشنهادات ما سلب می شود و در داخل مجلس تصمیم گیری می شود، از این رو لایحه به کمیسیون ارجاع داده و مجددا کلیات به رأی گذاشته شد.  

رئیس مجلس توضیح داد: به هرحال دو نظر در این زمینه وجود دارد که اگر ارجاع به کمیسیون لحاظ شود باید بررسی لایحه تجارت طبق بند ۶ ماده ۱۴۹ آئین نامه باشد و اگر دو شوری باشد فرمایش آقای محبی نیا درست است، امروز در این زمینه تاملی می کنیم و اعلام نظر خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: به هر حال اعتقاد داریم که شورای نگهبان نمی توانست آزمایشی بودن لایحه تجارت را ایراد بگیرد اما چون دیر شده بود و کارها انجام شده بود نظر شورای نگهبان را پذیرفتیم با این حال وقتی امری یا یک قانون به دلیل اهمیت در کمیسیون آزمایشی تشخیص داده می شود آن تشخیص از سوی مجلس انجام شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز