خبرگزاری کار ایران

کمال خرازی:

مقاومت می‌کنیم و حاضر نیستیم عزت خود را بفروشیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۹۶۱

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی رهبری با بیان اینکه برخی از کشورهای کشورهای اسلامی نه تنها وابسته به آمریکا بلکه تحقیر میشوند، یادآورشد: به یکی از چهره های فرانسه گفتم مقاومت می‌کنیم و حاضر نیستیم عزت خود را بفروشیم و می‌خواهیم پیروز شویم.

به گزارش ایلنا، سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران امروز در مراسم رونمایی بخش‌های روسی، اسپانیولی و فرانسوی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای که در مؤسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه شرایط امروز با دوران جنگ تحمیلی فرق کرده است، گفت: ما در دوران جنگ با مشکلات بسیار روبرو بوده‌ایم؛ برای آنکه مظلومیت رزمندگان را به جهانیان برسانیم و امکانات امروز در آن مقطع نبود. امکانات در آن دوران بسیار محدود بود؛ ارتباط اینترنتی وجود نداشت و ارتباط بی‌سیم نیز محدود، برقرار و اخبار با سختی و محدودیت منتقل می‌شد اما در حد خود مؤثر بود.

وی با بیان اینکه دفاع از انقلاب از ابتدای انقلاب اسلامی بر عهده خبرنگاران و اصحاب رسانه بود، افزود: اصحاب رسانه، رزمندگان انقلاب در صحنه رسانه و ابلاغ ایده‌های انقلاب به دیگران هستند ضمن آنکه امروز فناوری نوین توسعه پیدا کرده است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران اضافه کرد: نیروهای جوان ما در حوزه‌های فناوری نوین و اطلاعات، به عنوان سرمایه‌های عظیم محسوب می‌شوند که در اختیار رسانه‌ها هستند، البته تأثیرگذاری بر ذهن‌ها، امری پیچیده است و باید توانایی‌های خود را توسعه دهیم تا ببینیم چگونه می‌توان بر ذهن دیگران تأثیر گذاشت.

خرازی با بیان اینکه رسانه‌های ایران و این سایت که متعلق به دفتر رهبری است و آثار رهبری انقلاب را تبیین می‌کند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، تصریح کرد: این اهمیت به انقلاب اسلامی و نقشی که انقلاب در دنیای معاصر داشته است، برمی‌گردد؛ نه تنها ایران دچار تحول شده، بلکه بسیاری از کشورها بر اثر انقلاب متحول شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این در ترکیه آثار و ظواهر اسلامی ضعیف بود اما بعد از انقلاب تأثیر خود را گذاشت.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران، آزادی‌خواهی و مبارزه با سلطه را از شعارهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و با بیان اینکه این ویژگی انقلاب برای دیگران جذابیت بسیاری داشته است، گفت: منادی استقلال، جمهوری اسلامی است بنابراین امروز ایران مستقل‌ترین کشور در جهان شناخته می‌شود.

خرازی به سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا در قبال کشورهای دیگر پرداخت و افزود: اقتصاد کشورهای دیگر در آمریکا تنیده شده است به همین دلیل امروز ترامپ می‌تواند تحریم‌های ثانویه را اعمال کند ضمن آنکه اروپایی‌ها هم به آمریکا وابستگی دارند. از سوی دیگر، برخی کشورهای اسلامی نه تنها وابسته به آمریکا هستند، بلکه مورد تحقیر آن نیز قرار می‌گیرند. در این راستا باید اذعان داشت که اظهارنظر ترامپ درباره عربستان خجالت‌آور است و این اظهارنظرها نتیجه وابستگی آنان است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران یادآور شد: یکی از چهره‌های فرانسوی از من پرسیده بود اوضاع در ایران چگونه است؟ گفتم درست است فشارها بسیار زیاد است و همه ما فشارها را لمس می‌کنیم اما مقاومت می‌کنیم و حاضر نیستیم عزت خود را بفروشیم و می‌خواهیم پیروز شویم.

وی ادامه داد: بنده از او سؤال کرده بودم که اگر چنین تحریمی برای شما اعمال شود، آیا می‌توانید آن را تحمل کنید؟ که وی گفت ما نمی‌توانیم این نوع تحریم‌ها و فشارها را تحمیل کنیم.

خرازی با تأکید بر اینکه مفتخر هستیم در برابر زورگویی‌ها، پاسخ خود را داده‌ و پیروز شده‌ایم، اظهار داشت: کسی در مخیله‌اش نمی‌گنجید که پهپاد آمریکایی را سرنگون کنیم و آنها نتوانند عکس‌العملی نشان دهند یا آنکه کشتی ما را بگیرند و سرانجام مجبور شوند آن را آزاد کنند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در ادامه سخنان خود به اهمیت آثار رهبری  انقلاب پرداخت و گفت: سایت مقام معظم رهبری نقش بسیار مهمی را می‌تواند داشته باشد و این موضوع هم به دلیل شخصیت ایشان است. در زمان زعامت رهبر انقلاب، استقلال و عزت کشور حفظ شد و قدرت دفاعی نیز اقتدار یافته است؛ از این رو این شخصیت برای دنیا جذابیت دارد و دشمن به عزت ایران و بزرگان آن اذعان دارد و این یک واقعیت است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی که امروز سایت آنها در پایگاه مقام معظم رهبری افتتاح شده است، از نظر ژئوپلیتیک اهمیت دارند به همین دلیل آشناسازی آنها با آثار رهبر انقلاب می‌تواند مؤثر باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز