خبرگزاری کار ایران

ساری در نطق میان دستور:

جناح‌های سیاسی کشور از «ظریف» حمایت می‌کنند/ بودجه تخصیص یافته به ریزگردها کجا رفته؟

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۹۹۷

یک نماینده مجلس با اشاره به عدم وجود سیاست ثابت توزیع اعتبارات ریزگرد، گفت: مابقی مبالغ بودجه تخصیص یافته به ریزگرد ها را کجا مصرف شده است؟!

به گزارش ایلنا، علی ساری نماینده مردم اهوازو باوی، در نشست علنی  امروز(شنبه ۲۶مردادماه) در نطق میان دستور خود گفت: تصویب روز صنایع دفاعی ۳۱ مرداد ماه توسط رهبری بزرگی انقلاب حاکی از عمق رضایت ایشان از کارنامه افتخارآمیز وزارت دفاع است، پیشاپیش این روز را به این عزیزان تبریک می گویم همچنین سالروز ورود آزادگان سرافراز را به میهن اسلامی گرامی می دارم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: ریزگردها عمدتا نیمی از جمعیت کشور به ویژه استان خوزستان را تهدید می کند و طبق مصوبه دولت وزارت جهادکشاورزی مکلف شده برنامه اجرایی تثبیت کانون های ریزگردها را ارائه کند اما سوال اینجاست آیا مطالعات به کارگروه گرد و غبار ارائه شده است.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به عدم وجود سیاست ثابت توزیع اعتبارات ریزگرد، بیان داشت: به یاد داشته باشیم هر سال ۱۰۰ میلیون یورو در خصوص این موضوع اختصاصداده شده است، به استناد اسنادی که وزارتخانه به کمیسیون کشاورزی ارائه کرده، سال ۹۵ بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان گرفته اند، در سال ۹۶ بالغ ۸۰ میلیارد و در سال ۹۸ مبلغی بالغ بر ۱۴۳ میلیارد تومان دریافت شده است، مابقی مبالغ را کجا مصرف کردهاند؟

وی اظهار داشت: چرا این مبالغ سال ۹۵ در اختیار وزارتخانه، سال ۹۶ در اختیار سازمان جنگل، سال ۹۷ در اختیار استانداری و سال ۹۸ در اختیار کارگروه ملی مقابله قرار گرفته است؟ گویی مدیریت واحدی ندارد، اطلاعات نادرست می دهید؟ مدیر کل منابع طبیعی استان خوزستان سال ۹۷ در جلسه ای با حضور استاندار اشاره کرد در این زمینه ۱۴ هزار ۴۲۰ هکتار را نهال کاری کرده اند، استاندار مطابق همین عدد مصاحبه می کند اما واقعیت امر، نقشه های هوایی و ماهواره ای حکایت از این دارد که این عدد کمتر از ۴ هزار هکتار آن هم با سبزینگی بسیار کم بوده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: عدم تطابق بین داده ورودی یعنی مقدار مبلغی که پرداخت شده با خروجی حکایت از هدر دادن بیت المال و مسیر مجهول آنها دارد تایید عجیب و غریب کارها صورت گرفته ولی متاسفانه خروجی لازم را نداشته است.

در مدیریت کشور بخشی نگری می‌شود

ساری عنوان کرد: در زمینه  انتقال آب گفته می شود اگر مجبور شوند حتی پروژه های دیگر را کلنگ می زنند این مجبور شدن گاهی به قیمت نابودی استان هایی مانند خوزستان و چهار و محال بختیاری است مگر مردم این استان ها ایرانی نیستند چرا اینگونه در مدیریت کشور بخشی نگری می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اهمیت رونق تولید، اظهار داشت: وزارت صمت لطفا بگوید تولید ناشی از ظرفیت خالی کارخانه های موجود به کجا رفته آیا برنامه ای در این خصوص داشته، مجوزی صادر کردند؟

وی ادامه داد: در استان قم تعاونی های توزیع مواد پتروشیمی که در این زمینه با تجمیع واحدهای صنعتی فعال مواد پتروشیمی را از بورس خریده اما معلوم نیست این مواد به چه قیمتی و در کجا مصرف شده است.

این نماینده اهواز در ادامه نطق خود تاکید کرد: معاش بازرسان را در نظر بگیرید، این بازرسان برای ماموریتی فرستاده شده اند در صورتی که تطابقی بین حقوق شان با ماموریت وجود ندارد، استراتژی وزاتخانه چیست؟ بازارهای خارجی در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار داده اید؟ پالایش مدیران را خوب شروع کرده اید، حتی بعضی از مدیران پالایش شده در خارج از کشور، در آمریکا به سر می برند، اما آیا این پالایش برای بقیه ادامه داشته است؟

ساری بیان داشت: در خصوص وزات راه و تعطیلی  پروژه ۲ هزار واحدی مسکن مهر نفت اهواز از وزیر سوال دارم، آقای وزیر می شود معرفی کنید چه کسی این پروژه را به زور و بدون داشتن رتبه گرفته و مردم را بدبخت کرده و مشکلات زیادی برای آنها به وجود آورده ؟ از دستگاه های نظارتی مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی انتظار ورود به این پروژه را دارم در این زمینه اکثر مصالح را از خارج استان آورده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به وزیر صمت ادامه داد:  وزارت نفت ۱۸ هکتار را در اختیار شما قرار داده است اما فقط ۵ هکتار را استفاده کردید، مبلغی هم به شما کمک کرده چرا هدفمند مصرف نشده است.

ساری اظهار داشت: گروه ملی فولاد ایران همچنان در مشکلات خود به سر می برد و هر لحظه ممکن است مشکلات آن به کف خیابان کشیده شود، نبود نقدینگی راه اندازی خطوط و تعمیرات آن، نبود شمش طبق تعهدات، نبود کارت بازرگانی، تغییرات زیاد مدیریتی، گویا این شرکت آزمایشگاه مدیریتی است از جمله مشکلات این واحد تولیدی به شمار می رود.

وی تاکید کرد: ضمن تشکر از فعالیت های قاطعانه دستگاه قضا، انتظار می رود بدون هیچ استثنایی در زمینه فساد مالی ورود کنند، انتظار می رود فضای امنی محیا کنند، به یاد داشته باشیم همچنان مسائلی سیلو آذرپیکان و سایر موارد وجود  دارد که اقدامی نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه زمینه های اعتماد را فراهم کنید تا تمامی دیدگاه های سیاسی در کشور مطرح شود، گفت: ایالات متحده و همه همپیمانان آن بداند که همه جناح های سیاسی در ایران در کنار سیاست خارجی کشور هستند و قاطعانه از وزیر امور خارجه حمایت میکنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز