خبرگزاری کار ایران

هیل:

آمریکا شاید بتواند برای مذاکره با ایران روی شمخانی حساب کند

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۹۴۰

هیل در گزارشی به بررسی تحریم ظریف پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از هیل، تحریم محمدجواد ظریف مدت‌هاست که انتقادهای زیادی را به سمت خود جلب کرده است. چرا که در واقع تحریم ظریف میخی بر تابوت دیپلماسی کوبیده است. در این شرایط لفاظی‌های تهدیدآمیز تقویت می‌شود و ما از واقعیت دور خواهیم شد. ظریف فقط یک سیاستمدار ایرانی در خارج از کشورش است. ظریف همیشه از روزنامه‌نگاران به خوبی استقبال کرده‌ و یک مذاکره کننده موثر است که توانسته توافق هسته‌ای را با قدرت‌های بزرگ جهان منعقد کند، اما نکته مهم این است که ایران دستگاه دیپلماسی پیچیده‌ای دارد. ظریف تصمیم‌گیرنده نهایی نیست، رهبر ایران تصمیم گیرنده اصلی و اساسی است.

آمریکا در واقع نمی‌تواند همتای مورد نظر خود را در دستگاه ایران پیدا کند. اما وقتی ترامپ با رهبر کره شمالی توانسته بر سر میز مذاکره بنشیند، می توان به هر چیزی امید داشت. ظریف یک دیپلمات خارق‌العاده در خارج از ایران است.

در ایران گزینه‌های دیگری مانند شمخانی هم وجود دارند که تجربه‌های مدیریتی در سطوح مختلف را دارند و مقام‌های متعددی داشته‌اند که دید گسترده‌تری به آنها می‌دهد. شمخانی تجربیات مشابه در مذاکره هم داشته شاید آمریکا بتواند برای مذاکره روی او هم حساب کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز