خبرگزاری کار ایران

فارین پالسی:

کشورهای جهان دیگر علاقه‌ای به دنباله‌روی از آمریکا ندارند

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۹۰۸

فارین پالسی در گزارشی به بررسی سیاست خارجه ترامپ در عرصه بین‌المللی پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از فارین پالسی، آمریکا در عرصه بین‌المللی تنها شده است و کشورها در بسیاری از موارد آمریکا را نادیده می گیرند. این وضع به الگویی کاملا دائمی تبدیل شده، این موضوع در پاسخ سرد کشورها برای پیوستن به ائتلاف دریایی خلیج فارس کاملا مشهود بوده است.

در واقع  کشورهای دیگر جهان به راه خود می‌روند، زیرا آشکار شده است که دولت ترامپ تنها منافع خود را در نظر می‌گیرد و هیچ علاقه‌ای به در نظر گرفتن  منافع سایر کشورها ندارد. 

ما شاهد این موضوع در خودداری دیگر کشورها از پیوستن به نیروی حفاظت از کشتی‌های نفتکش به فرماندهی آمریکا در خلیج فارس بوده‌ایم، هر چند که بریتانیا تحت رهبری بوریس جانسون نخست وزیر این کشور که روابط دوستانه‌ای با ترامپ دارد، ممکن است آن را بپذیرد.

ترامپ در سیاست خارجه خود با این شعار عمل کرده است که اول آمریکا و منافع آمریکا باید در نظر گرفته شود اما اکنون ترامپ باید با این واقعیت مواجه شود که آمریکا نسبت به قبل تنها شده است و کشورهای جهان منافع خود را بر منافع آمریکا ترجیح می‌دهند و علاقه‌ای به دنباله‌روی از سیاست‌های آمریکا و توجه به دستورهای آمریکا ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز