خبرگزاری کار ایران

شهبازی‌نیا در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تغییراتی در آزمون سال آینده خواهیم داشت/ جزئیات اعلام مقررات مربوط به مواد آزمون وکالت برای اولین بار

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۵۶۴

رئیس اسکودا گفت: تغییرات آزمون وکالت بعد از تصویب در هیات عمومی اسکودا که اواخر آبان‌ماه در استان فارس برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد. با این حساب قطعا در آزمون سال آینده تغییراتی خواهیم داشت.

مرتضی شهبازی‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره تغییرات آزمون وکالت، گفت: برای اولین بار منابع قوانین مربوط به مواد آزمونی وکالت را برای داوطلبان اعلام می‌کنیم، چراکه پراکندگی قوانین در این بخش خیلی زیاد است و این اقدام به داوطلبان کمک می‌کند که آن‌ها تمرکز بیشتری روی حوزه‌هایی که باید مطالعه کنند، داشته باشند. با این اقدام قوانین اصلی و خاص مشخص می‌شوند تا داوطلبان بدانند از چه منابع قانونی سوال می‌آید.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با بیان اینکه مهمترین تغییر این آزمون در سال جاری همین مشخص شدن قوانین منبع است، اظهار داشت:  امسال بنا نیست در ماهیت آزمون تغییراتی ایجاد شود. کیفیت آزمون هم حتما از حیث دقت سوالات از قبل بهتر خواهد شد و در زمان آزمون هم همچون پارسال گشایش بیشتری ایجاد خواهیم کرد در رابطه با این موضوع متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رییس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به توضیحات روز گذشته خود در مورد شایعاتی پیرامون حذف برخی رشته‌ها در آزمون وکلات گفت: رشته‌های فقه و حقوق به جای خود باقی است و هیچ تغییری بابت رشته‌هایی که می‌توانند در آزمون شرکت کنند ایجاد نشده است، بلکه یک شایعه برای حذف این رشته‌ها وجود داشت که بنده قویا آن را تکذیب می‌کنم. اخیرا تلاش‌هایی را انجام داده‌ایم تا پذیرش در رشته حقوق قانونمند شود زیرا شرایط فعلی جذب دانشجو در رشته حقوق اصلا منطبق با استانداردهای جهانی نیست.

وی در ادامه در رابطه با بحث‌هایی در رابطه با دومرحله‌ای شدن آزمون وکالت گفت: پیشنهادهایی در این مورد داشته‌ایم که هنوز تصمیمی راجع به آن گرفته نشده است. تغییرات آزمون وکالت بعد از تصویب در هیات عمومی اسکودا که اواخر آبان‌ماه در استان فارس برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد. با این حساب قطعا در آزمون سال آینده تغییراتی خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز