خبرگزاری کار ایران

موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

خیلی‌ها به واسطه برخورد به جای امام(ره) و رهبری از قطار انقلاب پیاده شدند/ اگر به مذاکره‌ باشد، مذاکره‌کننده ما وزیر خارجه خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۲۱۱

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: خیلی‌ها در این انقلاب به واسطه برخورد به‌جایی که امام(ره) و مقام معظم رهبری با آن‌ها کردند و به‌جا بود رنجیدند و از قطار انقلاب پیاده و حذف شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌‌الاسلام محمدعلی موحدی‌کرمانی در بخشی از بیانات خود در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت ایام شهادت امام باقر(ع) گفت: حضرت می‌فرمایند دو صفت در انسان می‌تواند پیدا شود که ریشه تمام بدی‌ها است. می‌فرمایند از این دو صفت بپرهیز، یکی تنبلی و دومی زودرنجی است. سپس می‌فرمایند اگر کسی تنبل شد موفق نمی‌شود کارهایش را انجام دهد و اگر زودرنج شد نمی‌تواند تحمل سخن حق را کند. 

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: تنبلی در برابر فرمان خدا خطرناک است، خدا نکند در این دهه گرفتار تنبلی شده باشیم. خیلی‌ها در این انقلاب به واسطه برخورد به‌جایی که امام(ره) و مقام معظم رهبری با آن‌ها کردند و به‌جا بود رنجیدند و از قطار انقلاب پیاده شدند و حذف شدند. 

این عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران در تشریح برکات مقاومت تصریح کرد: ایران با مقاومت توانست در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار به سرکردگی آمریکا بایستد. ایران به پیروزی‌هایی دست یافت که یکی از آن‌ها حفظ انقلاب بود، فکر می‌کردند می‌توانند انقلاب را ساقط کنند.  هیمنه آمریکا در دنیا فرو ریخت. ایران موفق شد پهپاد پیشرفته رادار گریز آمریکا را با آن همه پیچیدگی و ارزش بزند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: قرار گرفتن قدرت پدافندی ما در تراز قدرت موشکی، تقویت جبهه مقاومت در منطقه، عراق، لبنان سوریه و فلسطین و همچنین بازدارندگی آمریکا و هم پیمانانش در ورود به حمله نظامی و عقب‌نشینی از یمن با آن جنایاتی که داشتند از دیگر برکات مقاومت است.

وی با اشاره به جنگ یمن عنوان کرد: عربستان در این گرداب دست و پا می‌زند و می‌کوشد خود را نجات دهد. همینطور مواضع امارات در برابر یمن چرخش کرد. هیاتی از امارات اعزام شد که آخرین آن ملاقات هیات مرزبانی دو طرف در ۸ مرداد ۹۸ بود که بعد از شش سال توقف شکل گرفت. رهبر آگاه و بیدار انقلاب در آغاز حمله عربستان به یمن از شکست حتمی متجاوزان به یمن خبر دادند.

موحدی کرمانی خطاب به آمریکا گفت: دنیا بداند که طاغوتی که قرآن می‌گوید مصداق امروز آن آمریکا به ویژه حاکم امروزی آن، ترامپ است.

وی با اشاره به خروج آمریکا از قرارداد منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد اظهار داشت: آنها نسبت به قراردادهای بین‌المللی چه می‌کنند؟ ترامپ از یک طرف دنبال مذاکره با ایران است و از طرف دیگر وزیر خارجه ایران را تحریم می‌کند. اگر قرار شود مذاکره‌ای انجام گیرد که نخواهد گرفت مذاکره کننده وزیر خارجه خواهد بود که زبان کشور است. که او را تحریم‌ می‌کنید؟

 نایب رئیس‌ دوم مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قدرت ایران را خارج از ایران بهتر از ما می‌توانند ببینند، گفت: عمران خان می‌گوید من به ایران سفر کرده‌ام و روحیه شهادت طلبانه آنان را دیده‌ام بنابراین اگر اشتباهی درباره حمله به این کشور رخ دهد، باتلاقی برای عاملان آن ایجاد خواهد شد که از آن نمی‌توانند خارج شوند. عمران خان افزود رهبران دنیا نباید ایران را با دیگر کشورهای منطقه مقایسه کنند باید درک کنند حمله به این کشور چقدر خطرناک است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به مسئولان کشور یادآور شد: خوب است مسئولان اعم از اجرایی و تقنینی گزارش عملکرد خود را در سال رونق تولید بعد از گذشت ۵.۵ ماه بدهند که چه کرده‌اند تا مردم خوشحال شوند. اگر تولید رونق یابد همانطورکه مقام معظم رهبری فرمودند که باید هم چنین شود دیگر این پول‌های در دست مردم در امر رونق تولید به کار می‌رود و وضع داخل خوب می‌شود اما اگر مسئولان به این امر نرسیدند و اگر به تولید و رونق تولید توجه نکردند پول‌ها به بانک‌ها سرازیر می‌شود.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران تصریح کرد: اگر مردم دیدند مشکلاتی برای تولید هست که ما هم گزارش‌هایی در این باره شنیده‌ایم که برخی دست به تولید می‌زنند و در این بخش به مشکل می‌خورند، در این صورت نتیجه این می‌شود که خسته می‌شوند و دست از تولید برمی‌دارند و خدا نکند مردم از تولید خسته‌ شوند در این صورت می‌گویند پول‌ها را به بانک می‌بریم و سود می‌گیریم که این سود ربا است و ربا حرام است. اگر به ربا بی‌اعتنا هستید خود را برای جنگ با خدا آماده کنید. گناه یک درهم ربا از زنای با محرم آن‌هم در خانه خدا بیشتر است.

امام جمعه موقت تهران گفت: بانک‌ها چه می‌کنند پول به قرض افراد می‌دهند و ربا می‌گیرند؟ این غذای کثیف می‌شود و انسانی قلب پاک برایش باقی نمی‌ماند. مسئولان و آقایان به داد برسید. مساله ربا خطرناک است. اگر می‌خواهید جلوی ربا را بگیرید راهش این است که به مردم میدان دهید که در کار تولیدی به آن‌ها کمک کنید نه چوب لای چرخشان بگذارید.

موحدی کرمانی در پایان با اشاره به اقدام دولت هند گفت: درباره حرکت زشت اخیر دولت هند که خود مختاری منطقه کشمیر را لغو کرد، در این مورد به دولت هند تذکر داده می‌شود از برخورد با مسلمین جدا خودداری کند که نه به مصلحت اوست و نه به مصلحت منطقه.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز