خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی:

باید به نظرات کارشناسی تن دهیم و از سیاسی کردن مسائل پرهیز کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۰۲۱

وزیر کشور گفت: این واقعیت که در شرایط مشابه عده ای از مدیران موفق هستند و عده ای عملکرد نامطلوبی دارند، ضرورت بازنگری در عنصر مدیریت و توجه بیش از پیش به این مهم را گوشزد می کند.

به گزارش ایلنا،  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان  چهارمحال و بختیاری گفت: انصافا مدیران  در کشور به توسعه چه نگاهی دارند؟ آیا به دنبال شایسته سالاری هستیم و یا اینکه نسبت به عنصر مدیریت در مسیر توسعه یافتگی غفلت ورزیده ایم؟!

وی با اشاره به عناصر توسعه اقتصاد تصریح کرد: در خصوص مواد اولیه، تکنولوژی و دست‌یابی به منابع هیچ محدودیتی در کشور وجود ندارد اما مهمترین بحث و عنصر در این رابطه نحوه مدیریت است.

رحمانی فضلی ادامه داد: با وجود کاستی ها و چالش هایی که در کشور وجود دارد، این واقعیت که در شرایط مشابه عده ای از مدیران موفق هستند و عده ای عملکرد نامطلوبی دارند، ضرورت بازنگری در عنصر مدیریت و توجه بیش از پیش به این مهم را گوشزد می کند.

وزیر کشور با بیان اینکه مناطق مختلف کشور با چالش عقب ماندگی تاریخی و عدم توازن و تعادل مواجه است، تصریح کرد: در حالیکه در قرن ۱۹ و ۲۰  بسیاری از کشورهای جهان در اوج پیشرفت و شکوفایی اقتصادی قرار داشتند، ایران دچار حاکمان ناکارآمد بود و همین موضوع ایران را از قافله توسعه عقب انداخت.

رحمانی فضلی ادامه داد: این عقب افتادگی تاریخی تنها شامل استانهای کمتر برخوردار نظیر چهارمحال و بختیاری نیست و همه استانها با این چالش مواجه هستند.

وی ریشه عدم توازن و تعادل در کشور را در توزیع ناعادلانه منابع، جمعیت و ثروت عنوان کرد و گفت: از زمانی که نظام بودجه ریزی در کشور مبتنی بر نظرات کارشناسی وارداتی شکل گرفت برقراری تعادل در کشور با چالش جدی مواجه شد.

رحمانی فضلی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز علیرغم همه تلاش هایی که صورت گرفت، ساختارها به نحوی تغییر نکرد که این عدم توازن و تعادل را جبران کند، که ساختار اداری، ساختار بودجه ریزی و نظام مالیاتی کشور از مهمترین این ساختارها به شمار می رود.

وزیر کشور با تاکید بر توجه جدی به امر اقتصاد در کشور اظهار داشت: اقتصاد از منظر انسانی، دینی، سیاسی، قدرت ملی و دیدگاه های انقلابی امری بسیار مهم است که باید بیش از پیش به آن توجه داشته و بر این باور باشیم که برای دست یابی به اهداف والای نظام جمهوری اسلامی باید اقتصاد مقاومتی را در کشور بیش از هر زمان دیگری تقویت کنیم.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود به چالش های استان چهارمحال و بختیاری و به ویژه مساله آب اشاره کرد و گفت: بطور کامل بر موضوع آب استانهای اصفهان، یزد، خوزستان و این استان اشراف دارم و معتقدم این مشکلات باید از مسیر کارشناسی حل شود.

وی افزود: باید به نظرات کارشناسی تن دهیم و از سیاسی کردن مساله آب و استفاده های مقطعی از آن پرهیز کرد.

 گفتنی است در این نشست در خصوص نحوه عملکرد استان در حوزه اقتصاد گزارش تفصیلی ارائه شد.

وزیر کشور در سفر دو روزه خود ضمن دیدار با امام جمعه شهرکرد و حضور در نشست ستاد اقتصادی مقاومتی، در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران این استان نیز حاضر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز