خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی وزیر دفاع استرالیا و دبیرکل ناتو با محوریت ائتلاف نظامی در خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۵۴۶

وزیر دفاع استرالیا و دبیرکل ناتو با محوریت تشکیل ائتلاف نظامی در خلیج فارس با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از یک روزنامه استرالیایی، «ینس استولنبرگ»، دبیرکل ناتو گفت: ما با وجود تحت فشار قرار گرفتن استرالیا برای پیوستن به یک ماموریت آمریکایی برای ثبات بخشیدن منطقه و کاهش تنش‌ها با ایران در منطقه، خلیج فارس را به دقت مورد بررسی قرار خواهیم داد.

استولنبرگ در کنفرانس مشترک با لیندا رینولدز، وزیر دفاع استرالیا در سیدنی مدعی شد: ۲۹ کشور عضو ناتو درباره فعالیت‌های ایران در خلیح فارس نگران بوده و با تلاش‌های مشترک برای حفاظت از این منطقه مخالفت نکردند. 

وی گفت: آزادی دریانوردی برای متحدان ناتو بسیار اهمیت دارد و برخی از این متحدان هم در خلیج فارس برای رسیدن به این هدف حضور دارند. ناتو حضور فیزیکی در این منطقه ندارد اما با دقت بسیار وضعیت را پیگیری می‌کنیم.

وزیر دفاع استرالیا هم در این کنفرانس گفت: منافعی در پیوستن به این ائتلاف داریم؛ چراکه ۱۵ تا ۲۰ درصد از حمل‌ونقل نفت ما از تنگه هرمز انجام می‌شود و بنابراین در تصمیم‌گیری در این باره نباید عجله کنیم. 

وی همچنین درباره توان نظامی استرالیا گفت: نیروی دفاعی کشور استرالیا بسیار قدرتمند است و از قدرتی باورنکردنی برخوردار است. 

وزیر دفاع استرالیا گفت: ما در حال حاضر باید درخواست آمریکا و عملکرد بقیه متحدان در این زمینه را بررسی کنیم. من با دبیرکل ناتو درباره تنش در خلیج فارس گفت‌وگو کردم. ما در مورد این تنش‌ها نگران هستیم و در حال بررسی درخواست استرالیا برای پیوستن به ائتلاف دریایی هستیم اما تاکنون هیچ تصمیمی اتخاذ نکرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز