خبرگزاری کار ایران

پمپئو مدعی شد:

ما می‌خواهیم ایران را وادار به مذاکره کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۴۹۹

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی تلاش دولت آمریکا برای مجبور کردن ایران به مذاکره شد.

به گزارش ایلنا به نقل از یواِس‌اِی‌تودی، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در یادداشتی در مورد ایران نوشت: فشار دولت ترامپ در حال تضعیف حاکمیت ایران و فشار بر آنهاست. فشار علیه رهبران ایران دو هدف اصلی دارد اول این که محروم کردن  ایران از پولی که برای رفتارهایی که ثبات منطقه را نابود می‌کند  از آن استفاده می‌کند.

پمپئو هدف دوم را مجبور کردن ایران برای آمدن بر سر میز مذاکره و بستن یک توافق جامع و بلندمدت می‌داند.در واقع «توافق جامع» مورد نظر ما چهار محور اصلی دارد: برنامه هسته‌ای، تولید و گسترش  موشک بالستیک، حمایت از گروه‌های نیابتی،  بازداشت غیرقانونی شهروندان آمریکایی!

وی در ادامه اظهارات بی اساس خود علیه ایران مدعی شد: ایران در زمان برجام هم  آزمایش های موشکی را انجام می داد و در منطقه فعالیت‌های بی ثبات‌کننده خود را ادامه می داد. این به معنی این است که برجام بی فایده بوده است. 

وی در ادامه یادداشت خود نوشت:ایران در یمن به انصارالله، کمک مالی، سلاح و آموزش داده است و این منجر به تداوم  جنگ و درگیری و رنج مردم یمن شده است. ایران از حاکمان سوریه حمایت کرده‌است.

 ایران هم‌چنین به حزب‌الله کمک می کند که این کمک باعث شده است که مردم لبنان احساس ناامنی کنند و در خطر باشند و ثبات این کشور در معرض نابودی قرار بگیرد.

پمپئو در ادمه اظهارات بی اساس خود مدعی شد:فشار علیه ایران کارآمد بوده است و جواب داده است حاکمیت  و نیروهای نیابتی‌ آنان ضعیف‌تر از وقتی هستند که فشار ما شروع شد.گروه های نظامی مورد حمایت ایران گفته‌ند که دیگر ایران پول کافی برای حمایت از آنها ندارند  بودجه نظامی  ایران در سال ۲۰۱۹ کاهش ۲۸ درصدی  داشته است و هم چنین بودجه سپاه پاسداران ایران با کاهش ۱۷ درصدی همراه بوده است

وی افزود: ما به دنبال یک توافق جامع و یک رابطه بسیار مسالمت‌آمیز و پایدار هستیم. ما در انتظار  روزی هستیم که بتوانیم به مردم ایران و همسایگانش برای رسیدن به صلح و آسایشی که شایسته آن هستند کمک کنیم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که حمایت آمریکا از رژیم غاصب صهیونیستی و تجاوز آن به کشورهای همجوار با فلسطین اشغالی امنیت منطقه را با خطر مواجه کرده است و به اذعان ناظران بی‌طرف، خود تامین کننده مالی گروههای تروریستی و حامیان آنها علیه مردم بی‌گناه منطقه است.

همچنین ادعای پمپئو درباره بستن توافق با کاخ سفید در شرایطی عنوان می‌شود که از یک سو شاهد خروج ترامپ از برجام و از سوی دیگر تحمیل تحریم‌ها از سوی این تیم بر مردم ایران هستیم و در این شرایط هیچ ایرانی وطن پرستی حاضر به نشستن در پای مذاکره با چنین تیمی نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز