خبرگزاری کار ایران

بادامچیان در نشست خبری:

در این دوره از انتخابات مردم دنبال این جناح و آن جناح نسیتند/ دولت‌های خاتمی و احمدی‌نژاد یکسویه بودند/ برجام قطعنامه ترکمنچای یا آفتاب تابان نیست

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۳۲۱

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: ما برای انتخابات با جامعه روحانیت مبارز و آقای حدادعادل یک ائتلاف بزرگ خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در نشست خبری با تبریک روز خبرنگار گفت: از همه رسانه‌هایی که در طول سال گذشته اخبار حزب موتلفه اسلامی را منتشر کردند و نظرات ما را به سمع و نطر ملت شریف ایران رساندند، متشکریم.

وی افزود: در گام نخست انقلاب توانستیم در خدمت نظام و اسلام باشیم؛ حزب در طول این سال‌ها موفق و ثابت قدم بوده است.

بادامچیان با اشاره به شهدای حزب موتلفه اسلامی، تصریح کرد: برخی‌ها در طول گام اول توانستند انجام وظیفه کنند و خداوند به آن‌ها انعام شهادت را داد و ما به فعالیت در این حزب افتخار می‌کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: گام دوم دوره‌ای است که مشکلات کشور حل خواهد شد و کشور ما به عنوان کشوری شاد و آباد و بهتر از اکنون به پیش خواهد رفت و در جهان منادی صلح و آبادی خواهد بود. امیدواریم در گام دوم بتوانیم به عنوان حزب قوی و فعال در خدمت ملت، رهبری انقلاب و نظام کار کنیم و رسانه هم در این عرصه نقش مهمی دارند.

بادامچیان تاکید کرد: ما برای گام دوم با تحولی متناسب در آذر ۹۷ مجمع عمومی خود را با حضور هزار نفر از نمایندگان خود از بیش از ۳۰۰ دفتر که داریم برگزار کردیم. در این دوره ما اعضای شورای مرکزی را از ۳۰ نفر به ۳۵ نفر بالا بردیم و اکنون ۳۵ نفر عضو اصلی و ۵ نفر علل‌البدل حضور دارند و از چهار نسل انقلاب در این شورای مرکزی حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه ما در حزب موتلفه اسلامی نیروی جوان استقراض نمی‌کنیم، گفت: دوستانی که از نوجوانی و در موتلفه انجام وظیفه کردند، اکنون از سربازی به سرداری رسیدند. ما در مجموعه جدید هم مواضع هفتگی داریم و بخش‌های مخالف فعال شده است. ما تنها حزبی هستیم که کمیته بین‌الملل ما در بخش‌های مختلف فعال است که ارتباط و تعامل با اتحادیه احزاب اسلامی و اتحاد احزاب حامی مقاومت از این جمله هستند.

دبیرکل حزب موتلفه یادآور شد: ما قبل، حین و بعد از انقلاب هیچ‌گاه برخوردهای جناحی و سیاسی را در موتلفه نداشتیم و با همه تعامل داشتیم. سلایق سیاسی بسیار محترم هستند، به شرط اینکه همه در چهارچوب نظام، قانون اساسی و ولایت فقیه فعالیت کنند.

وی درباره آخرین وضعیت فعالیت جمنا گفت: جمنا هنوز به صورت رسمی فعالیت نکرد درباره اینکه آیا جبهه است یا حزب و بحث و گفت‌وگو زیاد است. هر مجموعه‌ای می‌تواند فعالیت کند و ان‌شالله آن‌ها هم بتوانند به صورت قانونی برای ملت کار کنند. ما حزب تعاملیم و با همه در جهت وحدت فعالیت داریم.

بادامچیان با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم باید مجلس گام دوم باشد و باید بتوانیم کاری را صورت دهیم، گفت: حزب موتلفه اسلامی در معاونت سیاسی یک مدیریت دائم انتخاباتی دارد بنابراین ما در هر بخش به مقتضیات قانون انتخابات انجام وظیفه می‌کنیم. ما برای انتخابات با جامعه روحانیت مبارز و آقای حدادعادل یک ائتلاف بزرگ خواهیم بود. یک حزب به اقتضای حزب بودن باید صاحب‌نظر و نامزد باشد و نامزدها و نگاهایش را در جمع بزرگ مطرح کند.

دبیر کل حزب موتلفه بیان کرد: بسیاری از این دوستان گستردگی موتلفه را ندارند و ما امیدواریم بتوانیم با همه آن‌هایی که می‌خواهند کار کنند، همکاری داشته باشیم.

وی در پاسخ به اینکه پیش‌بینی مشارکت مردم در انتخابات، گفت: برای اینکه بگوییم مردم مشارکت دارند یا نه خیلی زود است.

بادامچیان درباره شرایط دولت گفت: این دولت یک دولت حزبی نیست بلکه یک دولت با گروه خاص است؛ ان‌شاالله این دوره تلاش کنیم یک دولت حزبی با برنامه‌های گوناگون کشور را اداره کند و مسلما مشکلات هم کم خواهد شد.

وی با بیان اینکه سه علت مشکلات فعلی را به بار آورده است، گفت: نخست اینکه دولت نمی‌تواند از همه نیروهای سیاسی و اجتماعی کشور استفاده کند و این از دولت اصلاحات شروع شد که بیشتر مدیران کشور را کنار گذاشتند و این سبب شد یک مجموعه یک سویه در کشور ایجاد شود. ما در مشترکات همه با هم مقابل بیگانه می‌ایستیم.

دبیرکل حزب موتلفه یادآور شد: مدیریت‌های ناکارآمد جناحی مشکل دیگری است که وجود دارد متاسفانه برای محیط زیست ما نتوانستند کار کنند چون اگر یک متخصص با برنامه و تیم محیط زیستی داشتند گرفتار این مشکلات نبودند.

وی ادامه داد: سیاست‌های اشتباه ارزی که کشور را درگیر این مشکلات کرده از دیگر عوامل است. مدیر کل بانک مرکزی می‌گوید ارز گرفتند و کالا وارد نکردند اینها قابل قبول نیست. متأسفانه سیاست‌های غلط و رفتار باندی و گروهی ما را به این وضعیت کشانده است. امیدواریم دولت در این سال‌های پایانی سیاست‌های خود را تغییر و مدیران قوی از همه جناح‌ها سر کار بیاورد.

بادامچیان در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا جریان اصول گرایی با آسیب‌شناسی پا به عرصه انتخابات می‌گذارد، تصریح کرد: آسیب‌شناسی را همه دارند، یک موقع است که جلسات آسیب‌شناسی منظم با کارگروه‌ها داشتیم. ما در کار انجام شده آسیب‌شناسی کردیم بنابراین طراحی برای آینده مهمتر است.

وی گفت:‌ همه دولت‌هایی که بر سر کار بودند در وضعیت کشور نقش داشتند بنابراین نباید همه آن‌ها را کارآمد و ناکارآمد بدانیم. یک نظام لیبرالی که به غرب تمایل دارد نمی‌تواند کشور را اداره کند. فاصله با رهبر انقلاب هم عامل دیگری برای عدم موفقیت است. مهندس بازرگان از نوفلوشاتو با امام اختلاف نظر داشت حتی در مورد اینکه سلطنت بماند. بعد هم معتقد بود که باید با آمریکا ارتباط داشت و رفتند با برژنسکی دیدار کردند.

بادامچیان با اشاره به اینکه شهید رجایی موتلفه‌ای بود و با همه کار می‌کرد، یادآور شد: دولت بازرگان همه را از طیف‌های خود گذاشت اما آقای رجایی دولت تعاملی و مجموعه‌ای داشت. نخست وزیر میرحسین موسوی با رهبری و امام (ره) اختلاف داشت. دولت آقای هاشمی گرچه کارگزاران درش مسلط بود اما همه را داشت اما دولت‌های خاتمی و احمدی‌نژاد یکسویه بودند.

وی تاکید کرد: دولت فعلی علیرغم اینکه از اعتدال و تدبیر سخن گفت اما یکطرفه است. ما در این کشور همه با هم زندگی می‌کنیم بنابراین باید همه با هم کار کنیم. یک حزب نمی‌تواند افراد غیر همفکر را در خود بپذیرد اما دولت، دولت کل مردم است و باید از همه تفکرات استفاده کند.

بادامچیان عنوان کرد: مجلس ما همواره مجلس همه تفکرات بوده است، بنابراین این دوره مردم به دنبال این جناح و آن جناح نسیتند بلکه دنبال مجموعه‌ای هستند که با قدرت مشکلات را حل کند و اهل حقوق نجومی، زد و بند و غیره نباشد و برای معشوقه‌اش در برج سعادت آباد ملک آنچنانی نگیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا حزب از موتلفه از شورای وحدت خارج شده است، تاکید کرد: در حال انجام ائتلاف بزرگ هستیم و چرا باید جدا بشویم و در حال گفت‌وگو با همه افراد جریان اصولگرا هستیم.  موتلفه عضو هیچ گروهی نیست اما با همه تعامل می کند.

دبیرکل حزب موتلفه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شما درباره برجام و تحریم آقای ظریف چه موضعی دارید، اظهار کرد: ما در برجام نه مطلق منفی هستیم که نه مثبت. ما نه برجام را قطعنامه ترکمنچای می‌دانیم نه آفتاب تابان.

بادامچیان با بیان اینکه ما تحریم آقای ظریف و موضع آمریکا در قبال وی را محکوم می‌کنیم، اذعان کرد: کاری که آمریکا در خصوص آقای ظریف صورت داد و اهانت به وزیر امور خارجه یک کشور به دور از دیپلماسی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز