خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نیاز به تقویت حقوق حوزه فرهنگ و رسانه داریم

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۲۲۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: نیاز به تقویت حقوق فرهنگ و رسانه داریم چراکه پیشرفت نداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید عباس صالحی در مراسم افتتاح مجتمع ویژه فرهنگ و رسانه قوه قضائیه گفت: رسانه‌ها در مسائل کاری و ورودشان به دادرسی و روابطشان روان‌تر هستند ولی ظرافت‌ها و حساسیت‌های اصحاب رسانه باید رعایت و جایگاه و منزلت آنها حفظ شود.

وی افزود: باید در مسیر عدالتخواهی شخصیت منزلتی این افراد در نظام دادرسی حداکثری دیده شود و توجه بیشتر در این زمینه مهم است.

صالحی گفت: مسیر دادرسی ما در فضای قضایی طولانی است و این امر موجب می‌شود گاهی یا وارد نشوند یا در ابتدای راه رها شوند و به این ترتیب این مسیر نیز پرهزینه می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه قاچاق کتاب و محصولات فرهنگی گاهی مؤلف فکر می‌کند مسیر طولانی دادرسی بگونه‌ای است که یا دیر می‌رسد یا پرهزینه است بنابراین ارتباط با اصحاب رسانه به این امر کمک می‌کند.

صالحی گفت: حوزه فرهنگ و هنر و رسانه بسیار گسترده است و با مشاغل و زیر شاخه‌هایشان و همینطور با فناوری‌های جدید، بسیار گسترده است پس نظام دادرسی نیاز است شناخته و بررسی و کارشناسی شود؛ چراکه بسیار تکثر دارد و تخصصی شده و نظام دادرسی عادلانه ایجاب می‌کند به آن توجه شود چراکه با دادرسی عمومی و معمولی نمی‌توان به آن رسیدگی کرد.

وی تاکید کرد: نیاز به مسیرهای تخصصی‌تر داریم تا با شأن فرهنگ و هنر متناسب باشد.

وزیر ارشاد تصریح کرد: ساختار شورای حل اختلاف در این زمینه کمک می‌کند و گزارشات رسیده نشان می‌دهد آمارهای خوبی در این زمینه است. در سال ۹۶ از بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار پرونده به سازش ختم شده و این بسیار کمک می‌کند تا خانواده به هم نریزد و ایده شکل‌گیری مجتمع ویژه فرهنگ و رسانه از همین‌جا ایجاد شد.

وی اظهار داشت: زیرساخت‌ها شکل گرفته و مشکلات اصحاب هنر و رسانه با افتتاح مجتمع رسانه و در مسیر دادرسی نمی‌گویم کم می‌شود ولی راحت‌تر و کوتاه‌تر و کم هزینه‌تر می‌شود و شأن آنها حفظ می‌شود چراکه احساس می‌کنند مجتمع غریبه‌ای نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد خاطرنشان کرد: در حوزه صنوف و وزارتخانه قراردادها و آیین‌نامه این مجتمع را لازم داشتیم چراکه به دلیل تعارضات و ابهامات این‌ها موجب اختلافات می‌شد و چنانچه مسیر بین مجموعه اصحاب فرهنگ و هنر شفاف باشد، حداقل اختلافات را خواهیم داشت و باید به مرور نگاه تقویتی خودمان و دستورالعمل‌ها را تکمیل کنیم تا اختلافات به حداقل برسند و قدرت دسترسی به مسائل پیشگیرانه را به ما بدهد.

وی ادامه داد: نیاز به تقویت حقوق فرهنگ و رسانه داریم چراکه پیشرفت نداشته‌ایم.

صالحی افزود: جریان مدیریت و نگرش حقوقی تکمیل شده و تحولات نوآورانه داریم ولی ترمیم مناسب حقوقی نداشته‌ایم و در نظام فرهنگ و هنر و به نظر می‌رسد این مجتمع کمک کند تا این جریانات را تقویت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به طرف این برویم که پیش کارشناسی را در سه ضلع فرهنگ و هنر و قضایی داشته باشیم تا داوری عادلانه رخ دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز