خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای حل اختلاف کشور گفت:

نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی صلح، سازش و عفو مورد تاکید است

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۱۴۹

رئیس شورای حل اختلاف کشور گفت: نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی صلح و سازش و عفو مورد تاکید و توجه است چرا که موضوعی بالاتر از این در تعالیم دینی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حکمتعلی مظفری در مراسم افتتاح مجتمع ویژه فرهنگ و رسانه گفت: از این اتفاق خرسندیم چراکه معتقد هستیم اصحاب رسانه نقش مهمی در ابعاد مختلف اجتماعی و زندگی خصوصی افراد در بسیاری از ابعاد دارند و این اتفاق که توجه به آموزه مهم دینی یعنی مصالحه است را مدنظر دارد.

وی افزود: نقش رسانه ها در فرهنگ سازی صلح و سازش و عفو مورد تاکید و توجه  استچرا که موضوعی بالاتر از این در تعالیم دینی وجود ندارد.

مظفری تصریح کرد: توسعه فرهنگ ارزش مدارانه مهم است و رسانه ها می‌توانند الگوی خوبی در این زمینه و مهمترین آن که عفو و سازش است باشند و از این تخصص در تمام اصناف و بخشها استفاده کنند.

رئیس شورای حل اختلاف کشور افزود: از گذرگاه شورای حل اختلاف به بحث صلح و سازش رسیده ایم و بیش از ۳۰ درصد پرونده های وارده به لحاظ صلح و سازش به سازش ختم شده و در برخی استانها از ۴۰ درصد هم بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ صلح و سازش در قوه قضائیه مورد تاکید است گفت:  نقش شورای حل اختلاف به عنوان نهاد مردمی می‌تواند در کاهش ورودی پرونده‌ها که امروز مشکل اساسی قوه است موثر تر باشد.

وی به نقش رسانه ها در بحث صلح و سازش اشاره کرد و گفت: همانطور که رسانه ها در بیان صحیح مطالبات مردم از حاکمیت و نظام و ایفای نقش دفاع درست از مروم را دارند و همینطور در حوزه حقوق بشر که بسیار مورد توجه است و بیان خدمات ارزشمند ۴۰ ساله نظام در گام اول انقلاب و بیان این خدمات در گام دوم و در حوزه خانواده،پاسخگویی در مقابل نظام و مردم و امیدآفرینی که باید مورد توجه قرار بگیرد از موضوعاتی است که باید مورد توجه رسانه ها باشد.

وی افزود: رسانه‌ها می‌توانند در رویکرد صلح و سازش نقش آفرینی کرده و بیش از آنچه تا کنون انجام شده شده به این حوزه ورود کنند.

رئیس شورای حل اختلاف کشور گفت: مجتمع فرهنگ و رسانه نه اینکه به اختلافات رسانه فقط رسیدگی کند بلکه باید فرهنگ صلح و سازش را در جامعه باید الگوسازی کند و امیدوار هستم رسانه ها به ظرفیت شوراهای حل اختلاف در این زمینه برسند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز