خبرگزاری کار ایران

بررسی لایحه اصلاح قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۴۶۷

در جلسه تخصصی کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست، لایحه اصلاح ماده (۴) قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز بررسی و مقرر شد موضوع با ذکر دلایل مخالفان و موافقان جهت تصمیم‌گیری در کمیته فرعی مطرح شود.

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت»، مطابق ماده (۴) قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز، دستگاه های مسئول موضوع این قانون می توانند نسبت به برقراری انشعاب های غیردائم خدمات عمومی به مستحدثات غیرمجاز تا تعیین تکلیف قانونی از سوی مراجع ذی‌صلاح اقدام نمایند.

براساس تبصره (۱) ماده (۴) قانون مذکور در صورت عدم جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و یا عدم تعیین تکلیف قانونی مستحدثات غیرمجاز طی سه سال از تاریخ ابلاغ این قانون، حسب مورد با دستگاه مسئول در امر ساخت و سازهای غیرمجاز طبق ماده (۳) قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها رفتار می شود.

وزارت جهاد کشاورزی با عنایت به اینکه قانون فوق در تقابل با قوانین و مقررات جاری بخش کشاورزی بوده و با توجه به درج عبارت «عدم تعیین تکلیف قانونی مستحدثات غیرمجاز» در تبصره مذکور و همچنین در اجرای بند (۲) مصوبه چهل و دومین جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با فساد اقتصادی، پیش‌نویس لایحه اصلاح ماده (۴) قانون مورد اشاره را تهیه و به دولت ارائه نمود.

در جلسه تخصصی کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست، لایحه پیشنهادی بررسی و مقرر شد موضوع با ذکر دلایل مخالفان و موافقان جهت تصمیم‌گیری در کمیته فرعی مطرح شود.

گفتنی است، جلسه تخصصی کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست به ریاست داود آرین، معاون دبیر کمیسیون و با حضور نمایندگان وزارت‌خانه های نیرو، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، دادگستری، اطلاعات، نفت، کشور و ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه کشور روز چهارشنبه ۹ مرداد ماه ۱۳۹۸ به میزبانی دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز