خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه یو‌سی‌اِل‌‌اِی در گفت‌وگو با ایلنا:

کشورم عامل اصلی تنش‌های اخیر است/ ترامپ خواستار جلب توجه دنیا به قیمت تمسخر خود است/ تحریم ظریف، توهین‌آمیز بود/ کاخ سفید پر از هرج و مرج شده است/ واشنگتن استراتژی خود را در مورد ایران تغییر دهد

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۱۴۴

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یو‌سی‌اِل‌‌اِی آمریکا با تاکید بر نقش مهم آمریکا در تنش‌های اخیر، سیاست حداکثر فشار بر ایران را شکست خورده دانست و گفت: ایران باید بداند که ترامپ به دنبال جلب توجه کشورهای جهان است. حتی اگر او را مورد تمسخر قرار دهند هم ترامپ راضی است؛ چرا که توجه‌ها را به خود جلب کرده است. از سوی دیگر ترامپ را می‌توان با تعریف و تمجید راضی به انجام هر کاری کرد.

مایکل راس (Michael Ross) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یو‌سی‌اِل‌‌اِی آمریکاست. وی در حوزه‌های جنگ، روابط بین‌الملل، دموکراسی، اقتصاد سیاسی با تاکید بر بازار انرژی، سال‌ها تدریس و تحقیق کرده‌ است.

آمریکا عامل اصلی تنش‌های اخیر است

این استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا در مورد تنش‌های اخیر و عامل اصلی این تنش‌ها گفت: نمی‌شود یک عامل را به تنهایی مشخص کرد اما چیزی که خیلی واضح است نقش آمریکا در این تنش‌هاست. عامل اصلی تنش‌های فعلی خروج آمریکا از برجام است. این خروج به ایجاد مارپیچی از واقایع منجر شد که هر کدام عامل بحران بعدی بوده است.

با تعریف و تمجید می‌توان ترامپ را راضی به هر کاری کرد

ترامپ دوست دارد کارهای بزرگی در سیاست خارجی انجام دهد

وی در ادامه در مورد سیاست دوگانه آمریکا که همزمان با درخواست مذاکره ایران را تهدید می‌کند و در پی فشار حداکثری است، گفت: معتقدم که ترامپ می‌خواهد مذاکره کند و می‌خواهد توافقی را منعقد کند که جهان را به تمجید از خود وادارد. او دوست دارد کارهای بزرگی در سیاست خارجی انجام دهد. همان طوری که در مورد کره شمالی خواهان این اتفاق بود. ایران باید بداند که ترامپ به دنبال جلب توجه کشورهای جهان است. حتی اگر او را مورد تمسخر قرار دهند هم ترامپ راضی است؛ چرا که توجه‌ها را به خود جلب کرده است. از سوی دیگر ترامپ را می‌توان با تعریف و تمجید راضی به انجام هر کاری کرد. 

تنش در خلیج فارس برای بازار نفت فاجعه است

این استاد دانشگاه در ادامه در مورد تنش‌های اخیر در خلیج فارس تصریح کرد: این تنش‌ها در صورت تداوم یک فاجعه است، اما بیشتر برای صادرکنندگان نفت منطقه دارای ابعاد فاجعه‌آمیز است، نه برای واردکنندگان نفت در سایر نقاط جهان. آمریکا و کشورهای غربی باید بدانند که هرگونه اختلال در عرضه نفت، منجر به افزایش قیمت و تسریع در انتقال به منابع جایگزین این انرژی خواهد شد.

کاخ سفید پر از هرج و مرج شده است

 مایکل روس هم چنین در مورد مذاکره در شرایط تهدید گفت: کاخ سفید و سیاست‌های آن پر شده است از تضاد و هرج و مرج، هرکسی در این کابینه نظری دارد و همین امر پیش‌بینی سیاست‌ها و رفتارها و تصمیم‌های ترامپ را سخت کرده است.

سیاست فشار حداکثری شکست خورده است

ترامپ باید استراتژی خود را در مورد ایران تغییر دهد

وی همچنین با تاکید بر ناکارآمدی سیاست حداکثر فشار بر ایران گفت: این سیاست شکست خورده است. من فکر می‌کنم وقت آن رسیده است که ترامپ استراتژی خود را در مورد ایران تغییر دهد. چراکه ادامه این شرایط می‌تواند منجر به خشونت بیشتر و در نتیجه عواقب غیرقابل جبرانی شود.

تحریم ظریف توهین‌آمیز است

ترامپ سردرگم است

این استاد دانشگاه در مورد تحریم محمدجواد ظریف هم خاطرنشان کرد: سیاست ترامپ پر از تضاد شده است. با این اقدام مشخص است که ترامپ در سردرگمی به سر می‌برد. ترامپ در مورد ایران بر اساس سیاست‌های شخصی و اختلاف‌های شخصی تصمیم می‌گیرد که این رفتار بسیار توهین‌آمیز است.

وی گفت:‌ به نظر من کشوری که می‌خواهد با ترامپ مذاکره کند، باید بسیار صبور باشد و در مواقعی این تضادها را بپذیرد. برای مذاکره با ترامپ باید از نقص‌های دولت او چشم‌پوشی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز