خبرگزاری کار ایران

پاک‌آیین در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تحریم ظریف نشانگر توخالی بودن شعارهای واشنگتن درباره علاقمندی به مذاکره است/ جهان دیگر یکجانبه‌گرایی را نمی‌پذیرد/ مواضع کاخ سفید به طنز تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۵۱۵

یک دیپلمات پیشین گفت: بر فرض تصمیم تهران برای مذاکره با واشنگتن، قطعا این وزیر امور خارجه است که باید با این کشور وارد مذاکره شود و این اقدام نشان می‌دهد شعارهای مکرر آنها مبنی بر علاقمندی به مذاکره با تهران که برای تحقق آن نیز افرادی مانند نخست وزیر ژاپن را به تهران فرستادند، کاملا شعارهای توخالی است.

محسن پاک‌آیین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا در واکنش به تحریم محمدجواد ظریف از سوی ایالات متحده آمریکا گفت: این اقدامی که دولت آمریکا و خزانه‌داری این کشور انجام داده کاملا با قوانین بین‌المللی مفایر بوده و به هیچ وجه از سوی جامعه جهانی قابل پذیرش نیست. 

وی ادامه داد: این تصمیم نیز در ادامه تصمیم‌های مغایر با قانون و قانون‌ستیز دولت آمریکا تعریف می‌شود که تاکنون علیه ایران اعمال شده است. 

پاک‌آیین با اشاره به ادعاهای متعدد واشنگتن برای مذاکره بدون پیش‌شرط با تهران گفت: بر فرض تصمیم تهران برای مذاکره با واشنگتن گررفته شود،  قطعا این وزیر امور خارجه است که باید با این کشور وارد مذاکره شود و این اقدام نشان می‌دهد شعارهای مکرر آنها مبنی بر علاقمندی به مذاکره با تهران که برای تحقق آن نیز افرادی مانند نخست وزیر ژاپن را به تهران فرستادند، کاملا شعارهای توخالی است و در واقع سیاست‌های آمریکا سیاست‌های متناقض و مغایر با اصول پذیرفته شده در جامعه بین‌الملل است. 

این دیپلمات ارشد پیشین گفت: این حرکتی که آمریکایی‌ها انجام دادند ناشی از همان تفکر و رویکرد یکجانبه‌گرایانه‌ حاکم بر این کشور و علاقمندی دولت ترامپ برای یکجانبه‌گرایی و احیای هژمونی ایالات متحده است. 

وی ادامه داد: البته شاهد بودیم که این اقدام با واکنش جامعه جهانی مواجه شد چرا که جهان دیگر فضای یکجانبه‌گرایی را نمی‌پذیرد و حتی متحدان سنتی واشنگتن از چندجانبه‌گرایی حمایت می‌کنند. در داخل کشور هم این اقدام باعث اتحاد بیشتر و انسجام ملی شد و دیدیم تمام نهادهای سیاسی و نظامی از وزیر امور خارجه حمایت و اقدام آمریکا را محکوم کردند.

پاک‌آیین گفت: ایالات متحده در ماه‌های اخیر این سیاست را در دستور کار قرار داده بود تا القا کند در داخل ایران نوعی دودستگی و نوعی عدم اتحاد در خصوص رابطه با آمریکا وجود دارد که اقدام روز پنجشنبه در تحریم وزیر امور خارجه باعث شد این سیاست نیز خنثی شده و ملت ایران با انسجام ملی و اعتقاد بیشتر مسیر خود را با رویکرد استقلال از ایالات متحده ادامه دهد. 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه وزیر امور خارجه پیش‌تر نیز اعلام کرده‌ که هیچ دارایی در خارج از کشور ندارد، آیا این تحریم‌ها می‌تواند خللی در اقدامات دیپلماتیک وی ایجاد کند، گفت: قطعا این اقدام نه تنها مشکلی برای وزیر امور خارجه کشورمان ایجاد نمی‌کند بلکه جایگاه ایشان را ارتقا داده و حقانیت جمهوری اسلامی را در دنیا ثابت می‌کند. 

وی ادامه داد: آمریکا با این سلسه اشتباهاتی که انجام می‌دهد خودش را در دنیا منزوی کرده و دیگر هیچ کشوری دیگر اعتنای پیشین را به مواضع کاخ سفید ندارد و مواضع این کشور به طنز بدل شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز