خبرگزاری کار ایران

واکنش‌های بین‌المللی به تحریم محمدجواد ظریف

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۲۷۲

تحریم وزیر خارجه کشورمان توسط دولت دونالد ترامپ واکنش‌های بین‌المللی را به همراه داشته‌ است.

به گزارش ایلنا، اقدام اخیر دولت دونالد ترامپ مبنی بر تحریم محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، واکنش های شخصیت‌های بین‌المللی را به دنبال داشت:

آمریکا به دنبال بهانه برای آغاز درگیری در خلیج فارس است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو گمان می‌کند که آمریکا به دنبال بهانه برای آغاز درگیری در خلیج فارس است.

وی همچنین در واکنش به اقدام آمریکا در اعمال تحریم علیه «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران، گفت تحریم‌های آمریکا، اعتبار خود را از دست داده است.

واکنش گوترش به تحریم ظریف توسط آمریکا

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در واکنش به اقدام آمریکا در خصوص تحریم «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران، خواستار «خویشتن‌داری حداکثری» همه طرف‌ها شد.

تحریم ظریف یک اشتباه بزرگ است

خاویر سولانا با اشاره به تحریم محمدجواد ظریف از سوی وزارت خزانه‌داریآمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت :  اقدام آمریکا در تحریم ظریف «یک اشتباه بزرگ»  است .

اتحادیه اروپا: همچنان با ظریف همکاری می‌کنیم

اتحادیه اروپا اعلام کرد که به‌رغم قرار گرفتن «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران، در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، همچنان با او همکاری می‌کند. 

شرمن: تحریم ظریف دستیابی به مذاکره را تضعیف می‌کند

«وندی شرمن» مذاکره‌‌کننده ارشد تیم هسته‎ای دولت پیشین آمریکا به تحریم محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان واکنش نشان داد.

وی در این خصوص گفت: ترامپ می‌گوید که خواهان مذاکره بدون هیچ شرطی با ایران است اما در ادامه دست به تحریم ظریف زده است. این تحریم در واقع دستیابی به مذاکره را به شدت تضعیف می‌کند و خطر تشدید تنش‌ها و درگیری  نظامی را به دنبال خواهد داشت. 

شرمن در ادامه اظهار کرد: من فکر می‌کنم که تحریم ظریف در واقع به دلیل تمدید معافیت‌های هسته‌ای است. این موضوع بیانگر اختلاف‌های عمیق در دولت ترامپ میان استفاده از جنگ و یا دیپلماسی در موضوع ایران  است.

پمپئو: ظریف بزرگترین مدافع رهبر ایران است

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری در مورد تحریم وزیر  امور خارجه ایران توسط دولت ترامپ نوشت: اخیرا دولت دونالد ترامپ رهبر ایران را تحریم کرد و حالا ساعتی پیش ترامپ محمدجواد ظریف بزرگترین مدافع رهبر ایران را تحریم کرده است. ظریف در واقع  هم‌دست رفتارهای غیرقانونی حاکمیت ایران است. 

واکنش توئیتری «محمد علی الحوثی» به تحریم­ ظریف توسط آمریکا

«محمد علی الحوثی»،‌ رئیس عالی شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن امروز- پنج شنبه- در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: «تحریم‌­های آمریکا علیه محمد جواد ظریف،‌ وزیر امور خارجه ایران، نشانه ضعف و خفت سیاسی است و ما این تحریم‌­ها را محکوم می‌کنیم».

حوثی در ادامه افزود: «این تحریم‌­ها باعث بیداری و آگاهی هر ایرانی خواهد شد و آنها پیش از هر روی خوشی به آمریکا محاسبات خود را بررسی می­‌کنند».

وی گفت: «به آقای ظریف می­گویم اهداف و خواسته‌­های آنها با تحریم حزب‌الله و افرادی چون بدر الدین حوثی و دیگران محقق نشد،‌ مکر آنها به تو نیز هیچ آسیبی وارد نخواهد کرد».

تحریم ظریف یکی از مسخره‌ترین اقدامات دولت آمریکا بود

«ریچارد نفیو» مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در توئیتر خود در مورد تحریم محمدجواد ظریف نوشت: تحریم ظریف یکی از مسخره‌ترین اقدام‌هایی بود که این دولت انجام داده است.

وی افزود: در واقع این نوع تحریم‌ها تأثیر چشم‌گیر و معناداری بر دیپلماسی ظریف نخواهد گذاشت و احتمالاً باعث مسدود شدن دارایی‌ها و پیچیده کردن شرایط برای وی، نمی‌شود و تنها رهبران کشورهای دیگر را عصبانی می‌کند.

انتقاد مقام سابق وزارت خارجه آمریکا از تحریم ظریف

«جارت بلانک»، یکی از عوامل توافق هسته‌ای و مسئول هماهنگی اجرای توافقنامه هسته‌ای ایران در وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تحریم ظریف در توییتر خود نوشت: این یک تصمیم اشتباه است ایالات متحده می‌گوید که می‌خواهد با کسی که تصمیم‌گیرنده اصلی است در ایران تماس برقرار کند اما شما در واقع به یک نماینده مطمئن نیاز دارید، نه تصمیم گیرنده.

وی در ادامه نوشت: تعدادی از افراد در دولت ترامپ احمق هستند، برخی از آنها دروغگو، برخی هر دو و تعدادی از آنها بسیار خطرناک هستند.

تحریم ظریف، راه‌های دیپلماسی را می‌بندد

به گزارش ایلنا به نقل از «هاف پست»، تصمیم اخیر دونالد ترامپ در تحریم محمدجواد ظریف احتمال کاهش تنش از طریق دیپلماسی را به شدت تضعیف کرده‌ است.

دونالد ترامپ بارها از تمایل خود برای مذاکره صحبت کرده‌ است اما اقدامات وی به خصوص تحریم محمدجواد ظریف به کلی راه‌های مذاکره را خواهد بست و این تصمیم در تضاد با گفته‌های پیشین او برای مذاکره با ایران است.

ظریف در واقع سخنگوی اصلی و مذاکره‌کننده اصلی دولت ایران است و تحریم وی راه‌های مذاکره و ارتباط میان ایران و آمریکا را می‌بندد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز