خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ:

آمریکا برای تشکیل ائتلاف نظامی در خلیج فارس متحد زیادی ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۲۳۹

بلوکبرگ در گزارشی به طرح آمریکا برای حضور نظامی در خلیج فارس پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، تنش در تنگه هرمز این موضوع را آشکار کرد که آمریکا برای ایجاد ائتلاف، متحد زیادی ندارد.

دولت آمریکا به طور رسمی از آلمان، فرانسه و انگلیس درخواست کرده تا برای تامین امنیت دریانوردی در تنگه هرمز، به نیروهای این کشور در منطقه بپیوندند، اما دولت آلمان از پذیرش این تقاضا سرباز زده است. این موضع باعث ناراحتی آمریکا شده است.

حضور سربازان آلمان در خارج از کشور باید در مجلس این کشور تصویب شود، این در حالی است که اکثر سیاستمداران آلمانی مخالف شرکت در هرگونه ماموریت نظامی ایالات متحده علیه ایران هستند.

از سوی دیگر آلمان حضور چشم‌گیری در تنگه هرمز ندارد و بیشتر نفت خود را از روسیه تامین می‌کند، بنابراین نیازی به حضور در این منطقه نمی‌بیند.

فرانسه، نیز هنوز تصمیم خود را در این زمینه اعلام نکرده است. اما انگلستان در میان کشورهای اروپایی بعد از توقیف نفتکش، قاطعیت زیادی برای حضور در خلیج فارس نشان داده است که با توجه به کم بودن شمار نیروهای انگلیس در خلیج فارس و کاهش شمار نیروی دریایی این کشور، اشتیاق انگلیس برای همکاری با آمریکا در این زمینه قابل درک است.

با همه این‌ها در چند روز گذشته شاهد این موضوع بوده‌ایم که انگلستان و آمریکا هم اختلافاتی در زمینه چگونگی این ائتلاف برای حضور در خلیج فارس داشته‌اند.

 باید گفت که سیاست خارجی آمریکا در سال‌های گذشته باعث شده است که کشورهای مختلف برای همراهی با تصمیمات آمریکا بسیار محتاطانه تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز