خبرگزاری کار ایران

مصباحی‌مقدم:

از هر اقدامی برای گرد هم آوردن نیرو‌های ارزشی حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۸۸۷

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: ما از هر اقدامی که در خصوص گرد هم آوردن نیرو‌های ارزشی باشد حمایت می‌کنیم و تاکید داریم اینگونه حرکت‌های باید به ائتلافی بزرگ و فراگیر تبدیل شود تا به نتیجه مطلوب برسد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در نشست خبری امروز خود گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نه جنگ و نه مذاکره و بلکه مقاومت نتیجه بخش بوده که این مسئله برکات زیادی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی حرکت خوبی بود که نیروی هوا فضای سپاه پس از هشدار‌ها آن را هدف قرار داد که تغییراتی را از لحاظ سیاسی بوجود آورد.توقیف نفتکش متخلف انگلیسی که در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی اتفاق افتاد، این امر با توجه به ادعای انگلیس مبنی بر قدرتمند بودن در جهان، روحیه مقاومت در بین مردم را افزایش داد و باعث شد دشمنان گام‌هایی به عقب بردارد.

وی افزود: در این شرایط رژیم صهیونیستی که مدام ایران را به حمله تهدید می‌کرد سیاست سکوت در پیش گرفت و امارات و عربستان مواضع خود را در برخورد با ایران تغییر داد، امارات نیز نمایندگانی را برای تغییر رویه ارتباطات خود با ایران به کشورمان فرستاد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: این شرایط را برای ایجاد تشکیل مجلس انقلابی و قدرتمند به نحو بهتری فراهم کرده است و طبعا اقتضا می‌کند جبهه‌های ارزشی وحدت حداکثری را داشته باشیم و امیدواریم شخصیت‌های ارزشی و انقلابی ائتلافی قدرتمند تشکیل دهد که با رویکرد و اقبال مردم مواجه شود.

وی عملکرد رییس قوه قضاییه را امیدوارانه خواند و گفت: این اقدامات ایجاد امید برای برخورد با فساد ایجاد کرده و امیدواریم با استمرار این مسیر اعتماد عمومی به دستگاه‌های برخورد کننده با فساد برگردد.

مصباحی مقدم در خصوص انتصابات بنیاد مستضعفان و کمیته امداد گفت: انتصاب آقای فتاح در بنیاد مستضعفان اتفاق خوبی بود، ایشان در کمیته امداد هم عملکرد خوبی داشتند و رضایت خوبی در بین نیازمندان به وجود آوردند، اقدام او در ابتدای خدمت به کمیته امداد در خصوص فروش ساختمان کمیته که هزینه آن را به نیازمندان اهدا کرد اتفاق بسیار خوبی بود، امیدواریم در بنیاد مستضعفان هم عملکرد خوبی داشته باشند؛ انتصاب آقای بختیاری در کمیته امداد امام خمینی هم اتفاق بسیار خوبی بود که امیدواریم او هم در مسیر آقای فتاح گام بردارند.

مصباحی مقدم در ادامه از وزارت اطلاعات برای کشف شبکه‌های بزرگ جاسوسی که موجب افشای توطئه‌های دشمن ش، تشکر کرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص شورای ائتلاف جبهه‌های ارزشی گفت: ما از هر اقدامی که در خصوص گرد هم آوردن نیرو‌های ارزشی باشد حمایت می‌کنیم و تاکید داریم اینگونه حرکت‌های باید به ائتلافی بزرگ و فراگیر تبدیل شود تا به نتیجه مطلوب برسد.

وی در خصوص جلساتی که اخیرا با حضور احزاب اصولگرا برگزار شده است، خاطرنشان کرد: ۶ ماه قبل جلسه‌ای توسط جامعه به همراهی ۳۱ حزب برگزار شد و جامعه اساسنامه خود را تببین کرد که با تقاضای مجموعه، جلسات با محور گفتگوی احزاب برای وفاق حداکثری برگزار شد و در دو جلسه اخیر اصرار زیادی بر محوریت جامعه روحانیت مبارز در این جلسات بود که طبق سناریو‌های تعریف شده برای ما، چنانچه به وحدت حداکثری دست پیدا کنند به نتیجه مطلوب جامعه روحانیت خواهد رسید و رضایت جامعه روحانیت را به همراه خواهد داشت، اما هنوز تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله داریم و امیدواریم با اقبال اعضا به جامعه روحانیت، بتوانیم به نتیجه‌ای که مد نظر داریم برسیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص احداث دفاتر برای فعالیت در خصوص فعالیت جامعه روحانیت برای انتخابات عنوان کرد: دفاتر جامعه روحانیت مبارز در اغلب استان‌ها و ۹ منطقه از ۱۰ منطقه راه اندازی شده، اما روند آن برای رسیدن به انتخابات هنوز طی نشده است؛ به دنبال هستیم که هرچه سریعتر روند را طی کنیم و آن فعالیتی که مدنظرمان است را شکل بدهیم.

وی درباره ورود مستقیم جامعه روحانیت مبارز به انتخابات افزود: از ابتدا بنابر این نداشتیم که مستقیما وارد انتخابات شویم و تصمیم بر حمایت از حرکت‌هایی که منجر به ائتلافی فراگیر می‌شود داریم.

مصباحی مقدم همچنین در خصوص همکاری با جامعه مدرسین در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تعبیر به جامعتین در خبرگان و ریاست جمهوری معنی زیادی دارد، ولی با توجه به عدم ورود جامعه مدرسین در انتخابات مجلس این حرف صحیح نیست.

وی ادامه داد: ما تاکید بر اجتماع حداکثری مجموعه‌های انقلابی و اصولگرا داریم و همه تلاش برای این موضوع میکنیم، ولی اینکه چقدر به نتیجه برسد از دست ما خارج است و امیدواریم گروه‌هایی که خود را در زمره گروه‌های اصولگرا میدانند به این ائتلاف بپیوندند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در مورد ثبات اقتصادی که به صورت نسبی حاکم شده است نیز گفت: با مدیریت خوب بانک مرکزی قیمت ارز از ثبات برخوردار شده و با شیب رو به پایین در حال کاهش است.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم به نتیجه مطلبو برسیم بانک مرکزی باید از استقلال عمل برخوردار باشد و دولت نباید بانک مرکزی را برای تزریق پول مورد فشار قرار دهد؛ بنابر اطلاعاتی که بانک مرکزی منتشر کرده در شرایطی که رشد تولید منفی ۴ بوده نزدیک به ۲ درصد رشد نقدینگی داشتیم.

مصباحی مقدم ادامه داد: اگر بدهی‌های مردم و دولت به بانک‌ها به تدریج پرداخت شود اصلاح خوبی در پایه پولی به وجود می‌آید و نتایج خوبی در بر خواهد داشت، اما اگر بخواهند به بانک مرکزی بابت افزایش نقدینگی فشار بیاورند، مشکلی که دولت‌های قبل هم شاهد آن بودند می‌آید.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین عنوان کرد: نقدینگی باید به سمت نظام مولد حرکت کند که نیازمند اصلاح نظام بانگی است که امیدواریم هرچه سریعتر طرح آن به مجلس ارائه شود.

وی در پایان مصوبه جدید بانک مرکزی مبنی بر حذف سود و جریمه را اقدام مفیدی دانست که می‌تواند از فشار بر واحد‌های تولیدی بکاهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز