خبرگزاری کار ایران

محمودی‌ شاه‌نشین در گفت‌و‌گو با ایلنا:

در بحث گزارش‌دهی سالانه دولت به مجلس، منافع ملی رعایت نشد/ منتظر تصمیم هیئت حل اختلاف هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۵۳۹

یک عضو کمیسیون شوراها با اشاره به اختلاف مجلس و دولت بر سر گزارش‌دهی سالانه دولت به مجلس گفت: به نظر من هم دولت مقداری سخت گرفته و هم نمایندگان می‌توانستند اجازه دهند که هیات رئیسه دولت را دعوت‌ کند تا در روندی عادی به مجلس بیایند.

محمد محمودی شاه‌نشین در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره تقاضای مجلس از دولت برای ارائه گزارش به مجلس و عدم تمایل دولت به انجام این کار گفت: ما در کشور یک شرایط عمومی و یک شرایط اضطراری داریم. با توجه به وضعیت عمومی کشور و همچنین بحث دیپلماسی در وضعیت موجود دولت حس کرده که وضعیتش اضطراری است و آمدنش به مجلس شاید به تضعیف وضعیت عمومی کشور بیانجامد.

این عضو کمیسیون شوراها تاکید کرد: دولت این فکر را کرده و روی این حرف هم بر همین اساس به رهبری متوسل شده است و رهبری معظم نیز این موضوع را به هیات حل اختلاف قوا ارجاع داده‌‌اند. به هر حال قانون راهی دارد که باید از آن استفاده شود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم اظهار داشت: خواسته ما برای ارائه گزارش از سوی دولت به مجلس در جلسه غیرعلنی مطرح نیست و ما فکر می‌کنیم این موضوع حل می‌شود و دولت هم می‌آید.

وی با اشاره به رویکرد دولت و مجلس در این موضوع گفت: به نظر من هم دولت مقداری سخت گرفته و هم نمایندگان می‌توانستند اجازه دهند که هیات رئیسه دولت را دعوت‌ کند تا در روندی عادی به مجلس بیایند. هنوز به ماه مرداد که ماه تعیین شده برای گزارش دهی دولت به مجلس است ورود نکرده بودیم که اعتراض کردند. این شاخ و شانه کشیدن‌های متقابل قبل از آمدن به مجلس مفید نیست.

محمودی‌ شاه‌نشین با بیان اینکه من احساس می‌کنم هر دوطرف منافع ملی را کمتر رعایت کردند، گفت: نمایندگان تا دهم خردادماه سال بعد یعنی حدود ۱۰ ماه دیگر نماینده هستند و در هر لحظه هم که بخواهند حتی اگر هفته آخر یا دوهفته آخر مجلس هم که باشد می‌توانند به وظایف قانونی خود عمل کنند و به دولت کارت زرد بدهند و وزرا را استیضاح کرده و از آنان سوال کنند.

این عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: هدف نمایندگان از دعوت کردن دولت به مجلس این است که دولت انگیزه و تحرک بیشتری داشته باشد که بداند کسی هست که سوال می‌کند تا بیشتر به حل مباحث اقتصادی و مشکلات بپردازند.

نماینده مردم شهریار بیان کرد: این انگیزه ایجاد شده و حالا دولت دلایلی دارد که هیات حل اختلاف به آن رسیدگی می‌کند. ما هم تابع قانون هستیم و قانون اساسی هم این اختیار را به رهبر انقلاب داده که در این شرایط ورود کنند. هرچه که آنجا تصمیم بگیرند ما هم تابع هستیم و انشاالله که نتیجه بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز