خبرگزاری کار ایران

ذوالقدر در تذکر شفاهی:

دولت برای وزارت آموزش و پرورش وزیر زن منصوب کند

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۳۶۸

نماینده مردم تهران در مجلس خواستار انتصاب وزیر زن برای وزارت آموزش و پرورش شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیده فاطمه ذوالقدر در جلسه علنی امروز( سه‌شنبه، ۸ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: انتخاب وزیر زن از مطالبات نمایندگان مجلس در زمان معرفی دولت تدبیر و امید بود و با توجه به اینکه ۶۰ درصد بدنه آموزش و پرورش را زنان تشکیل می‌دهند، از رئیس جمهور می‌خواهیم حداقل انتظار جامعه زنان را با انتصاب وزیر زن برای این وزارتخانه جامه علم بپوشاند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخلاف انتظار صحبت‌هایی از حذف و یا کمرنگ شدن مشاوران و دفتر امور زنان در دستگاه‌های اجرایی خصوصاً آموزش و پرورش به گوش می‌رسد که این امر نه تنها مغایر ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم است، حتی برخلاف وعده دولت در انتخاب زنان در ۳۰درصد پست‌های مدیریتی است.

وی ادامه داد: بخشنامه سازمان امور استخدامی مبنی بر استفاده از پست‌های موجود مانع اجرای ماده ۱۰۱ می‌گردد، بر این اساس از رئیس جمهور می‌خواهیم پست‌های سازمان مناسب با لحاظ فوریت پیش‌بینی شود.

ذوالقدر تصریح کرد: همچنین از رئیس جمهور می‌خواهیم لغو قانون ممنوعیت ایجاد واحدهای تولیدی سبز در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران مورد توجه قرار گیرد زیرا علاوه بر دامن زدن به مشکل بیکاری، موجب سرریز شدن بیکاران سایر استان‌ها و بروز ناهنجاری‌های اخلاقی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم خواستار رسیدگی به وضعیت جاده ری به ورامین و نصب دوربین و سرعت‌گیر شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز