خبرگزاری کار ایران

شاهرودی در صحن مطرح کرد:

بانک مرکزی پشتوانه‌ بیت کوین نیست/ با مکیدن خون مردم می‌خواهند برق بیت‌کوینی استخراج کنند

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۲۴۹

یک عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: بانک مرکزی پشتوانه‌ بیت کوین نیست آن هم کسانی که از برق کشاورزی استفاده کرده و ماینر وصل کرده و با برق یارانه‌ای و پول بیت‌المال سیستم ماینر راه اندازی کرده تا چینی‌ها از برق ارزان استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۸ مرداد) محمد حسن‌نژاد در جریان بررسی کلیات طرح راه اندازی و استفاده از پیام‌رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دو و چند جانبه در تجارت خارجی گفت: این طرح خشک‌ظاهر و بد باطن است. گول ظاهرش را نخورید. در ظاهر هدف از دور زدن تحریم‌ها که دلار و یورو را بی اثر کند اما این اتفاق نمی‌افتد و تحریم‌ها بدتر می‌شود.

وی ادامه داد:ما خودمان را تنها محدود می‌کنیم در این طرح می‌گویند که با ۲۴ کشور پیمان دو یا سه جانبه داشته باشیم حال این که ما با کل دنیا پیمان داریم. پس این کار خود تحریمی بیش نیست.

این عضو کمیسیون اقتصادی گفت: تا ماده ۵ این طرح عملا تکرار مکررات است. اصل موضوع بر سر ماده ۵ می‌باشد که در آن آمده به منظور تنوع بخشی و تسهیل ابزارها و روش‌های پرداختی کشور بانک مرکزی موظف به فراهم کردن زمینه‌های لازم جهت راه اندازی و انتشار انواع ارزهای دیجیتال با پشتوانه دولتی و غیر دولتی است. این در حالی است که بانک مرکزی باید پشتوانه پول کشور باشد.

وی گفت: ما با این ماده می‌خواهیم به کسانی که با مزارع بیت کوین رانت خوار شده و پول بیت‌المال را بالا کشیده‌اند شکل قانونی دهیم.

حسن نژاد تاکید کرد:بانک مرکزی پشتوانه‌ بیت کوین نیست آن هم کسانی که از برق کشاورزی استفاده کرده و ماینر وصل کرده و با برق یارانه‌ای و  پول بیت‌المال سیستم ماینر راه اندازی کرده تا چینی‌ها از برق ارزان استفاده کنند. با این کار ۱۰۰سوء استفاده‌گر ثروت مند شدند. این عین همان دلار چهار هزار تومانی است که برای واردات داده شد تا جنسی به کشور وارد شود که این اتفاق هم رخ نداد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز