خبرگزاری کار ایران

در صحن؛

یک فوریت طرح اصلاح قانون حمایت از تولید و اشتغال پایدار روستایی به تصویب رسید

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۱۹۵

نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح اصلاح قانون حمایت از تولید و اشتغال پایدار روستایی و عشایری موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۸ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، با یک فوریت طرح اصلاح قانون حمایت از تولید و اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری  موافقت کردند.

از  مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در جلسه آنان با ۱۲۶ رأی موافق، ۳۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع  با این طرح موافقت کردند.

غلامرضا کاتب در توضیح درخواست یک فوریت طرح مذکور، گفت: در شرایط تحریم اقتصادی یکی از راهکارهای مبارزه با تحریم، رونق تولید و کمک به تولیدکنندگان به ویژه مولدین (روستاییان) است از این رو فراکسیون اشتغال مجلس براساس جلساتی که با وزرای جهاد کشاورزی و کار و مسئولان سازمان میراث فرهنگی داشته اصلاح قانون حمایت از تولید و اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری را برای افزایش سرعت عمل و رفع ایرادات پرداخت اعتبارات لازم دانست.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون مذکور مصوب سال ۱۳۹۶ است که طبق آن یک و نیم میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برداشت انجام گرفته ولی ۳۰۰ میلیون دلار هنوز ریالی و مصرف نشده در حالی که ۹۶۰۰ میلیارد طرح روستایی به بانک ها ارائه شده است.

وی افزود: با توجه به قانون مناطق مرزی و دورافتاده در این طرح به طور ویژه دیده شدند، هماهنگی هایی هم با دولت و سیستم بانکی انجام شده تا به چرخه تولید کمک شود.

کاتب یادآور شد: براساس اصلاحات انجام گرفته از تمام ظرفیت ستاد اجرای فرمان امام، بنیاد مستضعفان و دستگاه هایی که در مناطق مختلف به تولید و اشتغال کمک می کنند و اعلام آمادگی کرده اند استفاده خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارزش پول ملی ما سه برابر کاهش یافته لذا با اصلاحات انجام گرفته به دنبال افزایش نقدینگی و اجرای مصوبات برنامه ششم توسعه و جلوگیری از مهاجرت روستاها به شهرها هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز