خبرگزاری کار ایران

به منظور تامین نظر شورای نگهبان؛

طرح تسهیل تسویه‌ بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور اصلاح شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۱۷۱

نمایندگان طرح تسهیل تسویه‌ بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور را اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۸ مرداد) مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلام موادی از طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف بدهی تسهیلات‌گیرندگان را اصلاح کردند.

بند ۱ این طرح به شرح زیر اصلاح شد:

ملاک محاسبه بدهی متقاضیان مشمول این قانون قرارداد اولیه است در صورتی که قرارداد اولیه یک یا چند نوبت برخلاف مقررات اعلامی بانک مرکزی از طرقی مانند انعقاد توافق‌نامه، قرارداد جدید و یا اعطای تسهیلات جایگزین امهال شده باشد آخرین قرارداد و یا توافق‌نامه قبل از تاریخ ۱۳۹۳.۱.۱ قرارداد ملاک محاسبه تلقی و محاسبه مانده بدهی مشتری براساس آن انجام می‌شود. قراردادهایی که به صورت قانونی و به استناد قوانین بودجه سال‌های ۱۳۹۰ – ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ و ماده ۲۳ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴.۲.۱ با شرایط مندرج در احکام مذکور و بدون لحاظ جریمه‌ها منعقد شده است. از شمول حکم این قانون مستثنی می‌باشد.

در مورد ایراد شورای نگهبان در خصوص بند ۷ ماده واحده مبنی بر تحمیل زیان به بانک‌های دولتی با توجه به این‌که این طرح در هیات دولت مطرح و مورد موافقت قرار گرفته است ایراد منتفی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز