خبرگزاری کار ایران

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه:

در دوران دفاع مقدس با فشاری ما قبول کردند دولت را در قالب ستاد نیروهای مسلح وارد جنگ کنند

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۰۹۴

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه تهران گفت: در زمان جنگ دولت در همان ابتدای سال یک بودجه تصویب می‌کرد و می‌رفت پی کارش. لذا ما با فشاری که آوردیم قبول کردند که دولت را در قالب ستاد نیرو های مسلح وارد جنگ کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار کوثری جانشین قرارگاه ثارالله سپاه در نشست تخصصی «شکست استراتژیک منافقین ازگذشته تاکنون» با بیان اینکه بحث خودش را در سه بخش تشریح خواهد کرد، گفت: بخش نخست چون به عملیات مرصاد وصل و مرتبط است موضوع قطعنامه ۵۹۸ است.

وی ادامه داد: بخش دیگر هم خود عملیات مرصاد است که منافقین ارتش بعث عراق و استکبار جهانی توامان با هم خیلی از پذیرش قطعنامه ذوق زده شده بودند و می‌خواستند با این عملیات ۸ ساعته از سر پل ذهاب به تهران برسند. بخش سوم نیز درباره وضعیت فعلی ما، منافقین و استکبار جهانی است.

کوثری با بیان اینکه سازمان ملل تا قبل از قطعنامه ۵۹۸ هشت قطعنامه که بیشتر جنبه توصیه‌ای داشت صادر کرده بود، گفت: قطعنامه ۵۹۸ بندهایی داشت که باید تقویت می‌شد اما علت اینکه چه شد این قطعنامه را پذیرفتیم این بود که استکبار جهانی و سازمان ملل در سال های ۶۴_۶۵ دیدند که ما با قدرت داریم عمل می‌کنیم که در همین سال‌ها ما عملیات والفجر ۸ که باعث پس گرفتن فاو شد و همچنین عملیات کربلای یک که عملیات بازپس‌گیری مهران بود را داشتیم.

وی با اشاره به حساسیت امام در باز پس‌گیری مهران ادامه داد: حضرت امام از طریق احمد آقا سه بار از فرمانده کل سپاه پیگیر شدند که فاو چه شد؟

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با اشاره به عملیات‌های باز پس‌گیری مهران و کربلای ۵ و همچنین انهدام کشتی‌های روسی و آمریکایی گفت: استکبار جهانی از این موضوع ناراحت بود و به همین دلیل هواپیمای مسافربری مارا مورد اصابت قرار دادند.

وی با بیان اینکه تعدادی از فرماندهان سپاه با فشار آقای هاشمی این جمله را مطرح می‌کردند که چطور صدام حرف امام را گوش کرده و تمام امکانات و تجهیزات خودش را وارد جنگ کرده اما ما که می‌گوییم که ولایت‌مدارم این کار را نکرده‌ایم، اظهار داشت: دولت در همان ابتدای سال یک بودجه تصویب می‌کرد و می‌رفت پی کارش. لذا ما با فشاری که آوردیم قبول کردند که دولت را در قالب ستاد نیرو های مسلح وارد جنگ کنند.

کوثری  مسئولیت‌های افراد را اینگونه مطرح کرد: آقای موسوی که نخست وزیر بود رئیس ستاد نیروهای مسلح شد، آقای بهزاد نبوی مسئول و معاونت پشتیبانی ستاد و آقای خاتمی وزیر ارشاد معاونت تبلیغات و روابط عمومی شدند و ستاد تشکیل شد.

وی ادامه داد: ستاد به آقای محسن رضایی گفتند که شما برای اتمام جنگ چه چیزهایی نیاز دارید که ما بر اساس آن موارد مورد نیاز برای اتمام جنگ را در اختیارتان بگذاریم، محسن رضایی نیز بعد از جلسه با معاونین خود ۳/۵ میلیارد دلار خرید تجهیزات بعلاوه تعداد قابل توجهی نیرو را اعلام کرده و گفته بودند که اگر این‌ها باشد در مدت زمان مشخصی جنگ را تمام می‌کنیم.

کوثری اظهار داشت: بعد از اینکه این درخواست در ستاد مطرح شد، آقای موسوی به عنوان رئیس ستاد در پاسخ به سوال آقای هاشمی مبنی بر اینکه چقدر از این بودجه را می‌توانی تامین کنی گفت که من یک دلار هم نمی‌توانم در اختیارتان بگذارم خزانه خالی است. آقای بهزاد نبوی هم می‌گوید که نمی‌توانم هیچ امکاناتی در اختیارشان بگذارم و آقای خاتمی هم در پاسخ به اینکه چقدر می‌توانی نیرو جذب و اعزام کنی می‌گوید که مردم از جنگ خسته شده‌اند.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با بیان اینکه جمع‌بندی این ستاد بین مسئولان سه قوه و شورای نگهبان مطرح و اختیار را به عهده آقای هاشمی و حضرت آقا برای مطرح کردن مساله با امام می‌گذارند، اظهار داشت: وقتی که معتمدان امام اینچنین موضوع را مطرح کردند امام قطعنامه را پذیرفت. البته از سویی آمریکا و ارتش بعث عراق با سرنگونی هواپیمای مسافربری و استفاده از بمب شیمیایی در حلبچه و سردشت فشار بیش از اندازه‌ای آوردند.

وی با بیان اینکه پذیرش قطعنامه ۵۹۸ یک مرحله کار بود، افزود: مرحله دوم به دو قسمت عملیات غدیر و مرصاد تقسیم می‌شود. منافقین یک ماه قبل از عملیات مرصاد عملیاتی در «مهران» انجام دادند که باعث اشغال دوباره مهران شد.

سردار سلامی با بیان اینکه منافقان با شناسایی خطوط ما اطلاعاتش را در اختیار استخبارات عراق قرار می‌دادند، گفت: از اواخر ۶۵ منافقین ارتش آزادی بخش خودشان را عملیاتی کردند و مهران را گرفتند. آنها بعد از اشغال مهران فیلم آن را به سمپات‌های خود در عراق نشان می‌دادند و خیلی محکم  شعار می‌دادند امروز مهران فردا تهران.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه ادامه داد: بعد از اینکه حضرت امام در ۲۶ تیرماه ۶۷ قطعنامه را پذیرفت و ۲۷ تیر به صورت رسمی از رسانه ملی اعلام شد، منافقین  از خیال اینکه ایران دیگر توانایی مقابله با آنها را ندارد بسیار  ذوق زده شده بودند.

وی در ادامه با بیان بدعهدی آمریکا در برجام که مشابه بدعهدی در قطعنامه ۵۹۸  است، گفت: ارتش عراق با همه امکانات خود آمده بود و لشکر خود را از ۱۷ لشکر به بیش از ۶۰ لشکر رسانده بودند و با حمله دوباره به ایران بخشی از ایران را در دو روز بعد از پذیرش قطعنامه اشغال کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز