خبرگزاری کار ایران

بیگلری در نطق میان دستور:

کمر مردم زیر فشار‌های اقتصادی، از خم شدن گذشته و درحال شکستن است

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۹۲۹

نماینده مردم سقز در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری کشاورزان، دامداران، کارمندان، کارگران، فرهنگیان و بسیاری از بازاریان مناطق محروم در زیر خط فقر بوده و باسختی زندگی می‌کنند،

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محسن بیگلری در جلسه علنی امروز دوشنبه (۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود، گفت: همه می‌دانیم که علی‌رغم تذکرات متعدد مقام معظم رهبری  در خصوص غیر قابل اعتماد بودن آمریکا در موضوع برجام، نهایتاً برجام امروز تبدیل به کاغذ پاره‌ای از خودخواهی‌ آمریکا و سند دشمنی بی‌پایان آن با نظام اسلامی شد، حال توصیه ام به دولت و دستگاه دیپلماسی این است که از برجام عبرت بگیرند و در بحث اینستکس با دقت بیشتری عمل کنند، چرا که معتقدم اروپا به مستعمره سیاسی آمریکا تبدیل شده است و از دولت‌های آمریکایی نیز برای ما آبی گرم نمی‌شود.  

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، ضمن تشکر و قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسامی به جهت توقیف نفت‌کش انگلیس، تصریح کرد: با این اقدام ثابت کرده‌اند که خلیج همیشه فارس با اقتدار حضور این پاسداران مرزدار و دریا دل جایی برای جولان مزدوران و دزدان نمی‌شناسد و همچنین از وزارت اطلاعات نیز بابت کشف و دستگیری جاسوسان آمریکایی، تقدیر تشکر می‌کنم.  

وی خطاب به رئیس جمهور، افزود: فضای اقتصاد و تولید کشورمان را دریابید، کمر مردم زیر فشار‌های اقتصادی، از خم شدن گذشته و درحال شکستن است و می‌طلبد که بهانه تحریم را کنار بگذارید، چرا که بیش از ۸۰ درصد مشکلات داخلی بر اثر سوء مدیریت است، قصه پر غصه هدفمند سازی یارانه‌ها و تعلق آن به افراد نیازمند باید به دور از مصالح سیاسی و با همکاری دولت و مجلس حل شود. حرف ما این است که یارانه افراد میلیاردر قطع شود تا یارانه نیازمندان چند برابر گردد، چرا که در تورم ۳۰۰ درصدی یارانه ۴۵ هزار تومانی دردی از مردم دوا نمی‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری کشاورزان، دامداران، کارمندان، کارگران، فرهنگیان و بسیاری از بازاریان مناطق محروم در زیر خط فقر بوده و باسختی زندگی می‌کنند، خطاب به رئیس جهمور، اظهار کرد: محض رضای خدا فکری برای اقتصاد کشور کنید، چرا که نظارتی بر بازار نمی‌بینیم و بسیاری از هموطنان بنده و جنابعالی چند ماهی است که گوشت قرمز را فقط در ویترین قصابی‌ها دیده‌اند، همه ما به ویژه شما دولتمردان در مقابل این مشکلات مردم مسئول هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: بر اساس آمارها تورم در نهاده‌های کشاورزی و تامین قطعات و ادوات کشاورزی حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ درصد است اما گندم از کشاورزان دست و پا سوخته با مبلغ بسیار پایین تری از تورم خریداری تضمینی می‌شود و از تولید کننده حمایت نمی‌شود.

وی خطاب به رئیس جمهور، ادامه داد: امروزه در بسیاری از بانک‌ها عدالت کمرنگ تر شده است، افرادی با پارتی، وام‌های میلیاردی را به راحتی می‌گیرند. اما تولید کنندکان برای سرمایه درگردش گرفتار هستند. افراد بی‌حامی برای وام ازدواج و حتی وام ۳ الی۴ میلیون تومانی بعد از ماه‌ها پیگیری به خاطر بهانه‌گیری بانک‌ها در بحث ضامن از وام گرفتن منصرف می‌شوند. چرا حساب یارانه‌ای مردم ضعیف به عنوان ضامن لحاظ نمی‌شود.

بیگلری خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و سرپرست وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: بازنشستگان فرهنگی سال ۹۷ هنوز پاداش بازنشستگی‌شان را دریافت نکرده‌اند، مگر غیر این است که ارزش پول آنها به کمتر از یک سی ام سال قبل رسیده است، تا کی این قشر زحمت‌کش کشور باید پیگیر مطالباتشان باشند.

وی خطاب وزیر ورزش و جوانان، افزود: حتما به خاطر دارید که در سال گذشته، صورت جلسه کردید که سالن ورزشی ۱۲۰۰ نفری بانه را در اردیبهشت ۹۸ و هتل ورزشی سقز را در بهمن ۹۸ تجهیز و افتتاح نمایید، اما تاکنون خبری از افتتاح سالن ورزشی بانه نشده و هتل ورزشی سقز نیز بی‌تردید تا بهمن ۹۸ تکمیل نمی‌شود، ای کاش قول و عملتان یکی بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خطاب به وزیر راه و شهرسازی، ادامه داد: وعده های روز قبل از رای اعتماد را بیاد بیاورید که می‌گفتید اولین اقدامم آسفالت روستای مناطق محروم و کم‌برخوردار خواهد بود، اما چرا هیچ اقدامی انجام نداده‌اید، چرا یکبار زحمت نکشیدید جاده‌های مرگ بار استان کردستان را از نزدیک مشاهده کنید؟ بیمارستان ۲۳۵ تخت خوابی سقز که قبل از وزارت شما ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته در حال حاضر علی‌رغم پیگیری‌های مکرر چرا عزم جدی برای اتمام کار بیمارستان را در شما نمی‌بینیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی،خطاب به وزیر صنعت و معدن و تجارت، گفت: ابلاغیه واردات صد قلم کالا از بازارچه‌های مرزی بانه که در فروردین ماه در هئیت دولت تصویب شد، چرا بعد از ۴ ماه اجرای نمی‌شود.

نماینده مردم سقز در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کشور و وزیرامورخارجه، گفت: ده ها بار قول بازگشایی بازارچه های مرزی سیف سقز و تردد مسافرت از این مرز را دادید، از طرفی باخبر هستیم که این دو موضوع هم در توافق رئیس‌جمهوری ایران و عراق است چرا برای اجرایی شدن آن اقدامی نمی‌کنید؟ مگر نمی‌دانید اقتصاد کردستان به ویژه سقز و بانه به مرز وابسته است و امروز آن مرزداران با سختی زندگی می‌کنند. از طرفی انتظار داریم برخی از روستا‌های حوزه انتخابیه اینجانب به بخش تبدیل شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به وزیر علوم و تحقیقات، خاطر نشان کرد: ضمن تشکر از ریاست و مدیریت دانشگاهی فنی و حرفه‌ای کشور که مقدمات جذب دانشجو در آموزشکده پسرانه بانه و دخترانه سقز را فراهم نموده‌اند، اما متاسفانه دانشکده علوم و فنون سفز وابسته به دانشگاه کردستان، علی‌رغم پیگیری‌های متعدد اینجانب و بازدید ۵ ماه قبل، از آن مرکز، مسئولان مربوطه قول پذیرش دانشجو برای مهر ۹۸ در محل دانشکاه پیام نور سقز را دادند اما به علت نامهربانی دفتر گسترش مطالعات وزارت علوم و کم‌کاری بی انگیزه بودن مسئولان دانشگاه کردستان امسال هم امیدی برای پذیرش دانشجو وجود ندارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز