خبرگزاری کار ایران

الجزیره:

ایرانی‌ها هوشیارانه و محتاط قدم بر می‌دارند/ بهتر است آمریکا از راه صلح با ایران وارد شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۷۹۸

الجزیره در گزارشی بر عدم تمایل آمریکا برای آغاز جنگ با ایران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «مارتین نیفیاس»، تحلیلگر مسائل امنیتی و نظامی در مورد بحران پیش آمده میان انگلستان و آمریکا در مورد ایران گفت: آنها در نهایت با یکدیگر توافق می‌کنند چرا من فکر می‌کنم انگلیس می‌داند که ایران و آمریکا نمی‌خواهند وارد مقابله نظامی شوند؛ هر چند که در شرایط پیش آمده این اتفاق دور از ذهن هم نیست، ایران خواهان رفع تحریم‌هاست و آمریکا خواهان یک توافق جدید است. ایرانی‌ها به نظر من هوشیارانه و محتاط قدم بر می‌دارند و به سمت تقابل نظامی مستقیم با آمریکا نمی‌روند.

نیفیاس در ادامه گفت: طرف‌های خارجی، آمریکا را به سمت جنگ سوق نمی‌دهند، حتی در بین خود آمریکایی‌ها، برخی مسئولان، خواستار افزایش فشارها بر ایران، برای قبول مذاکره هستند.

از سوی دیگر «سامی الفرج»، رئیس مرکز مطالعات استراتژیک کویت در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد که آمریکا از فشار استفاده می‌کند تا ایران را به سمت مذاکره و توافق بکشاند. این در حالی است که ایران در حال مقاومت است و نیروهای خود را در منطقه تقویت می‌کند. من معتقدم که برخی از کشورهای عرب مانند  بحرین، امارات و عربستان، خواهان جنگ هستند؛ این دولت‌ها، آمریکا را تشویق به جنگ می‌کنند، در حالی که خود نمی‌توانند هزینه‌های چنین جنگی را متحمل شوند. باید این نکته را مورد توجه قرار داد که ادامه بحران به نفع کسی نیست و بهتر است آمریکا از راه صلح با ایران وارد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز