خبرگزاری کار ایران

هیل:

آمریکا برای جبران سیاست‌های اشتباهش، هرچه سریعتر به برجام بازگردد

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۷۶۴

هیل در گزارشی به بررسی سیاست خارجه ترامپ علیه ایران پرداخت .

به گزارش ایلنا به نقل از هیل، فشار حداکثری دونالد ترامپ و دولتش در رسیدن به اهداف خود شکست خورده است. سیاست‌های ترامپ  در مورد ایران جواب نداده است. ترامپ بعد از خروج از برجام، در عرصه سیاست به ایران باخته است. چراکه هدف این خروج این بود که ایران تسلیحات خود را کنار بگذارد  و مجددا برای یک توافق بهتر پای میز مذاکره بنشیند اما این اتفاق نیفتاد.

حتی در واکنش به این شرایط ایران تعهدات برجامی خود را کاهش داد و در حال رفتن به سمت شرایط پیش از برجام است. برجام امنیت اسرائیل و آمریکا را تامین می‌کرد اما اکنون این شرایط هم وجود ندارد. حتی اروپا هم اقدامات یکجانبه آمریکا را محکوم کرده است و رویکرد متفاوتی از آمریکا در مورد ایران اتخاذ کرده است.

سیاست ترامپ در مورد ایران اشتباه بوده است ولی برای جبران این سیاست اشتباه، آمریکا بهتر است که هر چه سریعتر به برجام بازگردد. تنها از این طریق است که آمریکا می‌تواند شرایط را بهبود بخشد و تنش‌های کنونی را که خود عامل آن است، کاهش دهد. 

یکی از اهداف آمریکا این بود که از متحدانش در منطقه خاورمیانه در مقابل ایران محافظت کند. اما اقدامات اخیر ترامپ باعث شد که ایران در منطقه فعال‌تر شده و خطر بیشتری برای رژیم صهیونیستی و عربستان  داشته باشد.

آمریکا باید سیاست ریگان مبنی بر پیشبرد سیاست اعتدال بین طرف‌های درگیر  را در پیش بگیرد و با سیاستمداران معتدل  در ایران در ارتباط باشد. در واقع یکی از اهداف اصلی فشار حداکثری این بود که حکومت ایران تغییر کند. اکنون اما با  سیاست‌های غلط ایالات متحده نه تنها این اتفاق رخ نداده است، بلکه مخالفان آمریکا قدرت و محبوبیت بیشتری به دست آورده‌اند و روز به روز هم قدرت بیشتری می‌گیرند. تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران هم در ایجاد این تنفر تاثیر زیادی داشته است. حتی در میان مردم ایران هم نفرت وجود دارد. 

 آمریکا برای پیشبرد اهدافش باید به جای تقابل و تحریم، بتواند روابط دوستانه‌ با ایران برقرار کند و از اصلاح‌طلبان داخلی حمایت کند و با تغییر استراتژی برای رسیدن به اهداف خود عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز