خبرگزاری کار ایران

امروز در صحن علنی مصوب شد؛

استیضاح وزرا پس از ۳ کارت زرد، بدون ارجاع به کمیسیون اعلام وصول می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۳۱۷

نمایندگان امروز در صحن علنی مجلس مقرر کردند که طرح استیضاح وزیر پس از دریافت سه کارت زرد در صورت رعایت مفاد اصل ۸۹ قانون اساسی با تاکید بر موضوع سوالات مطرح شده بدون ارجاع به کمیسیون در اولین جلسه علنی اعلام وصول می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، ماده ۵ طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با ۱۶۷ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در جلسه تصویب شد.

در متن ماده ۵ آمده است: در ماده ۲۰۹ قانون عبارت «و آئین نامه داخلی در دستورکار خواهد گرفت.» حذف می شود و عبارت (با تاکید بر موضوع سوال مطرح شده بدون ارجاع به کمیسیون در اولین جلسه علنی اعلام وصول می شود) جایگزین می شود.

گفتنی است بر اساس اصلاح صورت گرفته ماده ۲۰۹ آئین نامه داخلی مجلس به شرح زیر تغییر می کند: چنانچه در هر دوره مجلس، ۳ بار با رأی اکثریت نمایندگان حاضر سوالات نمایندگان از هر وزیر وارد تشخیص داده شود طرح استیضاح وزیر در صورت رعایت مفاد اصل ۸۹ قانون اساسی با تاکید بر موضوع سوالات مطرح شده بدون ارجاع به کمیسیون در اولین جلسه علنی اعلام وصول می شود.

لازم به ذکر است ماده ۴ طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با رأی نمایندگان به کمیسیون ارجاع داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز