خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

زمین جایی است که برای وطن اصلی زمینه‌سازی کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۲۲۸

افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضاییه در سازمان قضایی نیروهای مسلح با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین بهرامی در آیین افتتاحیه این مراسم ضمن خیرمقدم به مهمانان قرآنی در این مسابقات گفت: قرآن کتاب زندگی ما در دنیا و قیامت است. خدای متعال از روی رحمت خود قرآن را برای ما نازل کرد.

 

وی افزود: خدا در لیله‌القدر قرآن را به قلب پیامبر اعظم نازل کرد.

بهرامی با اشاره به جایگاه عظیم شب‌های قدر  و با اشاره به آیات قرآنی، گفت: قرآن کتابی است که فصل و دیوار بین حق و باطل است و شوخی در آن نیست.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به آیات قرآن افزود: چه تهمت‌هایی که به پیامبر زده نشد اما قرآن به ایشان فرمود که صبر و استقامت کن و از کافران تبعیت نکن.

وی افزود: باید همراه و هم‌نشین و همدل با قرآن باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی با اشاره به ثواب خواندن قرآن  و حتی در صورت سواد نداشتن نگاه کردن به آن گفت: حضرت علی(ع) می‌فرماید که همنشین قرآن باشید. علاقه به وطن از ایمان است، وطن الی الله بهترین و مهم‌ترین وطن است.

وی با اشاره به آیه حبل الله و لاتفرقوا افزود: حضرت علی(ع) می‌فرماید این ریسمانی است که یک طرفش به دست شما و یک سمت آن در دست خداوند است. این ریسمان و حب پاره ناشدنی است و اگر کسی به آن چنگ بیندازد به وطن اصلی می‌رسد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به آیات قرآن از جانشینی انسان در زمین به عنوان خلیفه خداوند اظهار داشت: زمین جایی است که برای وطن اصلی زمینه‌سازی کنیم. خداوند معلم انسان شده و ظرفیت انسان لایتناهی است و فرشتگان گفتند که ما نمی‌توانیم بدانیم که به انسان چه یاد داده‌ای.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه شاکریم که این بار امانت داده شد، سلسله ولایت را از خداوند و پیامبران و ائمه و امام زمان و ولی فقیه زمان دانست و گفت: باید متمسک بشویم به حبل الهی همانطور که رهبر عزیزمان به تنهایی مقابل کفر ایستاده است.

وی با اشاره به آیات قرآن و خطاب به قاریان حاضر در مسابقات گفت: با قرآن انس بگیرید و خوش بحال شما که به واسطه قاری بودنتان ستارگان زمین هستید. خداوند کم کم قرآن را برای ما نازل کرد که قلب ما جایگاه خداوند شود. قلب مومن عرش پروردگار است.

بهرامی با اشاره سخن پیامبر اسلام مبنی بر اینکه اگر دلتان را آلوده نکنید هر چه من می‌بینم می‌بینید، گفت: عمل به فرائض و دوری از محرمات دو عامل است برای آنچه پیامبر فرمودند و در اصول کافی آمده است.

وی با اشاره به جایگاه نماز شب گفت: انسانی که می‌خواهد وحی الهی را بگیرد باید آمادگی داشته باشد. قلبتان را پاک کنید و به ریسمان الهی چنگ بزنید و به خدا برسید.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه ما افتان و خیزان در هر صورت به دیدار خدا می‌رویم، گفت: خوشا به حال آنها که با نور قرآن به سمت خدا بروند. امیدوارم خداوند این توان را به ما بدهد که با قرآن زندگی کنیم و با قرآن و ارادت به ائمه از دنیا برویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز