خبرگزاری کار ایران

اکسپرس گزارش داد؛

قدرت نظامی ایران از انگلیس بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۸۰۲

اکسپرس در گزارشی به بررسی قدرت نظامی ایران در مقایسه با انگلستان پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از اکسپرس، بعد از توقیف نفتکش انگلیس در تنگه هرمز، تنش میان ایران و انگلستان بالا رفته است و دو کشور را در نزدیکی تنش قرار داده است. این در حالی است که دولت ترزا می اعلام کرده بود که به دنبال آغاز درگیری نظامی با ایران نیست اما اکنون با توجه به روی کار آمدن بوریس جانسون، باید منتظر ماند و دید وی چه رویکردی را در قبال ایران در پیش می‌گیرد.

این در حالی است که  پایگاه اینترنتی «گلوبال فر پاور» قدرت نظامی ایران و انگلیس در سال ۲۰۱۹ را با یکدیگر مقایسه کرد  و در میان ۱۳۷ کشوری که تاکنون قدرت نظامی‌شان را بررسی کرده است، ایران را در رده هشتم و انگلستان را در رده چهاردهم قرار داد.

تحلیل این پایگاه اینترنتی نشان می‌دهد انگلیس از نظر نیروی انسانی، قدرت زمینی و دریایی و منابع نفتی، از ایران عقب‌تر است.

از سوی دیگر جمعیت ایران بیشتر از انگلیس است. به طوری که بیش از ۸۳ میلیون نفر در ایران زندگی می‌کنند، در حالی که در انگلیس ۶۵ میلیون و ۱۰۵ نفر زندگی می‌کنند.

از این تعداد جمعیتی که ایران دارد، حدود ۴۰ میلیون نفر، یعنی ۴۸ درصد کل جمعیت این کشور شرایط مناسب برای خدمت نظامی را دارند. در حالی که به نظر می‌رسد ۳۶ درصد از مردم انگلیس، یعنی حدود ۲۴ میلیون نفر آماده شرکت در درگیری هستند.

از سوی دیگر مجموع تجهیزات دریایی ایران، تجهیزات زمینی ایران و هواپیماهای ایران از کشور انگلستان بیشتر است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که ایران در جنبه‌های مختلف نسبت به انگلستان از قدرت بیشتری برخوردار است و انگلستان از ایران در زمینه نظامی عقب‌تر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز