خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا:

تریبون نماز جمعه باید در راستای وحدت آفرینی بین آحاد مردم و دولت و نظام باشد

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۱۵۲

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در همایش بزرگ همگام با گام دوم انقلاب و چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه که در مصلی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: تریبون نماز جمعه باید در راستای وحدت آفرینی بین آحاد مردم جامعه ، دولت و نظام و همچنین دشمن شکنو خنثی کننده توطئه دشمنان ایران اسلامی باشد و با مراجعه به آیه شریف و اعتصموا بحبل اللَّه جمیعا و لاتفرّقوا در میابیم راه برون رفت از مشکلات با توجه به شرایط حساس موجود اتحاد و همدلی بین مردم و مسئولین است.

به گزارش ایلنا، رستم زاد با اشاره به جایگاه مقدس نماز جمعه اضافه کرد: نماز جمعه به عنوان یکی از تاثیرگذارترین رسانه ها در طول تاریخ بوده که از برکات انقلاب اسلامی است.

فرماندار آستارا افزود: این همایش یک نوع کارگاه آموزشی برای مدیران هم هست چرا که بنا دارم به تبیین و توضیح بیانیه گام دوم انقلاب که  مقام معظم رهبری صادر فرمودند در ادامه بپردازم و برخی از اصول آن را ذکر نمایم.

وی ادامه داد: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با بهره مندی بیشتر از ظرفیت جوانان در امورات کشور، ارتباط و انس با جوانان به عنوان بزرگترین سرمایه های انسانی و آینده سازان کشور باید موردتوجه قرار گیرد و یکی از راه های  بی اثر کردن تحریم ها، بهره مندی از ظرفیت جوانان در حوزه های مختلف است که با ایده ها و نوآوری های هوشمندانه خود جامعه و کشور را به قله های پیشرفت وشکوفایی و اقتدار رسانده اند، همانگونه که در دوران ۸ سال دفاع مقدس و جنگ با کشوری که از طرف چندین کشور حمایت تسلیحاتی و مالی می شد، این جوانان غیور بودندکه از تمام مرزها با کمترین امکانات دفاع کردند و حتی یک وجب هم از خاک مقدس این سرزمین را از دست ندادند.

فرماندار آستارا تاکید کرد: ایالات متحده اگر منابع و نفت کشورمان را تحریم کند با این همه جوان متفکر و دانشمند انقلابی ما چکار میخواهد بکند؟! و چگونه میتواند افکار آنها رو تحریم نماید، که به برکت همین جوانان دانشمند انقلابی امروز در بسیاری از علوم و رشته ها و دانشهای نوین مثل سلولهای بنیادی، انرژی هسته ای ، نانو ، هوافضا و موشکی به خودکفایی رسیدیم و جزو معدود کشورهای دنیا هستیم که این علوم رو بومی سازی کردیم و وابستگی نداریم.

رستم زاد اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه پنجم حیاط پربرکت خود که اگرچه دشمنان متکبرش گمان های باطلی در سر داشته و دارند اما آزادی خواهان جهان امیدوارانه در گذر از چالش ها و به دست آوردن پیشرفت های خیره کننده همواره ایران اسلامی را سربلند دیده اند.

فرماندار آستارا با اشاره به ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی؛ تصریح کرد: از میان تمام ملت های زیر ستم، کمتر ملتی به انقلاب همت می گمارند و در میان ملت هایی که انقلاب می کنند کمتر دیده شده است که بتوانند ضمن پیروزی، آرمان های انقلاب خود را حفظ کرده باشند ولی انقلاب ایران در این خصوص یک استثنا است که روز به هم بر شکوفایی انقلاب اسلامی افزوده می شود.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغازگر عصر جدید در جهان شد زیرا تا قبل از آن جهان بین دو بلوک غرب وشرق تقسیم شده بود که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران این معادلات بر هم خورد و قدرت جدیدی در جهان ظهور کرد که دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و سبب دشمنی دو قدرت شد.

رستم زاد در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: همه متعلقات مادی بازه زمانی خاص دارند و دچار کهنگی و فرسودگی می شوند ولی شعارهای انقلاب اسلامی چون از فطرت پاک بشری سرچشمه گرفته اند با باطن بشر سرو کار دارند مانند آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت عزت و عقلانیت جهانی و دائمی هستند.

فرماندار آستارا با تاکید بر شناخت و عبرت از تاریخ اظهار داشت: برای برداشتن گام های استوار در آینده باید گذشته را درست بشناسیم و عبرت بگیریم و موفقیت ها و اشتباهاتی که گذشتگان تجربه کرده اند را در برنامه ریزی برای آینده لحاظ نماییم.

رستم زاد با اشاره به تحولات منطقه ای اخیر ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی و به برکت خون شهدا و اقتدار نیروهای نظامی امروز ایالات متحده و متحدانش توان مقابله نظامی با ایران را ندارند و به همین دلیل روی به جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران آورده اند که این جنگ هم با تلاش و تدبیر دولت محترم و مدیران و مسئولان دلسوز به سود مردم ایران به پایان خواهد رسید.

وی ادامه داد: امروز سیاست ما براساس اصول مورد تاکید مقام معظم رهبری که مبتنی بر سه اصل عزت ، حکمت و مصلحت است تدوین برنامه ریزی و اجرایی میگردد و دولت تمام توان و تلاش خود را چه در عرصه بین المللی و چه در عرصه داخلی بکار گرفته که تعالی نظام و کشور رو فراهم نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز