خبرگزاری کار ایران

اردکانیان:

اولویت ما انتخاب مدیران ارشد بر اساس شایسته‌گزینی است

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۰۹۲

حبیب‌الله نیکزادی‌پناه نماینده مردم بم سوال خود را در مورد علت عدم اعمال مدیریت علمی و عملی در امور آب کشور امروز در صحن علنی مجلس از وزیر نیرو پرسید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رضا اردکانیان در پاسخ به این سوال گفت: لازم می‌دانم از توجه نمایندگان به بخش آب قدردانی کنم. این در ذات خود نشان می‌دهد نمایندگان به این عرصه حیاتی توجه دارند.

وزیر نیرو تصریح کرد: وزارت نیرو موظف به انجام اقدامات سازه‌ای و غیرسازه‌ای در تامین آب است و مجوز آن در حوزه‌های ذی‌ربط مورد بررسی قرار گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: ۱۷۹ سد مخزنی بر اساس مدل‌های بهره‌برداری مورد بهره‌برداری بهینه هستند و وضعیت آنها از اول مهر ماه تا ۲۵ تیر ماه نشان‌دهنده مدیریت این سدها بوده است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید یادآور شد: افزایش ۲۵۰ درصدی آب در ورودی این سدها را داشته‌ایم که خروجی ۱۹۳ درصدی را نشان می‌دهد و این بیان‌کننده آن است که حجم قابل توجهی حفظ شده است. هم‌اکنون ۷۵ درصد از این حجم پر است و این عدد در سال گذشته ۴۹ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه مدیریت آب امری فرابخشی است، عنوان کرد: بخش قابل توجهی از آنچه که در موضوع آب مطرح می‌شود، در بحث کشاورزی است و مدیریت این بخش متوجه وزارت کشاورزی است.

وزیر نیرو گفت: سوالی که این نمایندگان مطرح‌ کرده‌اند مربوط به سه سال پیش است یعنی در این فاصله تغییر مدیریت و تغییر معاونان وزیر بخش قابل توجهی از این سوال را شامل می‌شود.

اردکانیان گفت: در بحث استقرار مدیریت به هم پیوسته آب کشور کارهای زیادی انجام شده از جمله اینکه ادارات نظارت بر بهره‌برداری در سال ۹۲ تشکیل شده و شورای هماهنگی حوزه‌های آب زیرزمینی هم تاسیس شده است.

وزیر نیرو در بخش دوم صحبت‌های خود گفت: در ارتباط با تعیین حق‌آبه‌های کشاورزان و برنامه‌ریزی منابع و مصارف و همچنین برنامه مصارف سدها در ابتدای هر سال برنامه‌ریزی‌هایی تنظیم و ابلاغ می‌شود.

اردکانیان تاکید کرد: همین است که توانستیم سال گذشته که به عنوان خشک‌ترین سال ۵۰ سال اخیر بوده است را با صبر مردم و ظرفیت کارشناسی مدیریت کنیم و ناگفته نماند که خشک‌ترین سال در کنار یکی از ترترین سال‌ها قرار گرفته است و توانسته‌ایم این دو را کنار هم مدیریت کنیم.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید اظهار داشت: برای ۱۱۰ سد مخزنی کشور برنامه مدیریت منابع و مصارف را در سطح ملی ابلاغ می‌کنیم و در استان کرمان و در سدهای بافق و جیرفت هم این برنامه مورد توجه است و از هر کدام از این سدها مقادیر معینی برای مصارف مشخص تخصیص پیدا کرده است.

اردکانیان گفت: بهره‌برداری از منابع آب سدها مستلزم این است که حداکثر تامین آب از سدها را داشته باشیم و منابع آب زیرزمینی را مد نظر قرار دهیم که سوال ایشان به این دو مسئله هم اشاره دارد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: بحث مدیریت‌ها هم شاید مورد توجه آقای نیکزادی‌پناه باشد. ما برای استفاده شایسته از گروه‌های باکیفیت در ابتدای مسئولیت خود بر اساس شایسته‌گزینی اقدام کردیم.

اردکانیان گفت: اولویت ما انتخاب مدیران ارشد بر اساس شایسته‌گزینی است و تاکنون ۶۰ مدیر از مدیران ارشد و همچنین یک نماینده وزیر در وزارت نیرو به فراخوان عمومی رفته است و سعی کردیم از اصلی‌ترین مزیت نسبی کشور که منابع انسانی است در این بخش استفاده کنیم که در این راه نیازمند یاری نمایندگان هم هستیم.

وی افزود: در همه استان‌ها این مهم مد نظر است و در شرایط فعلی مدیران در یک جغرافیا قرار خواهند داشت و در صورت شایستگی به مناطق دیگر هم می‌روند.

وزیر نیروی در پایان گفت: تعداد سدهای ملی بهره‌برداری شده به طور متوسط از رشد ۶۱ درصد نسبت به سال‌های قبل از ۹۲ رسیده است و این هم حاصل نشده به جز با توجه دولت و مجلس و اجازه رهبری برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز