خبرگزاری کار ایران

سلیمی در بیان اخطاری:

عمل دولت در قبال بودجه صداوسیما مغایر اصل ۵۲ قانون اساسی است

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۴۹۱

یک نماینده مجلس گفت: دولت نمی تواند بودجه یک دستگاه را گرو گرفته و بودجه دستگاه دیگری را فربه کند.

به گزارش ایلنا، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۵۲ آن گفت: براساس این اصل روند تصویب بودجه کشور مشخص است و عملکرد اجرایی آن باید براساس مصوبه مجلس باشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با بیان اینکه متاسفانه سال گذشته براساس گزارش دیوان محاسبات؛ دولت حدود  ۷۰ درصد از مصوبه مجلس انحراف داشته است، تصریح کرد: دولت نمی تواند بودجه یک دستگاه را گرو گرفته و بودجه دستگاه دیگری را فربه کند.

وی افزود: سریال انتقادی از صداوسیما پخش شده اما دولت نمی تواند صراحتاً طی نامه ای اعلام کند که در زمینه بودجه این نهاد با نظر دو نفر اقدام شود، عمل دولت در قبال بودجه صداوسیما مغایر اصل ۵۲ قانون اساسی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۱۰ ماه از دستگیری یک دانشمند ایرانی که به دعوت موسسه ای به آمریکا سفر کرده می گذرد، از وزارت امور خارجه درخواست داریم تا این موضوع را پیگیری کند.

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: براساس قانون باید بعد از گذشت ۱۰ روز از اعلام وصول سوال از وزیر، وی جهت ارائه پاسخ های خود در مجلس حاضر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز