خبرگزاری کار ایران

رئیس‌مجمع نمایندگان استان فارس:

نیروهای امنیتی به دنبال نظارت باشند نه مچ‌گیری/ انتظار داریم مسئولان در سفر به استان‌ها به درد دل نمایندگان گوش کنند

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۲۶۹

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه عدم تمکین و عدول از قانون و داشتن نگاه تبعیض آمیز و نابرابری افراد در برابر قانون باعث شده که مشکلاتی برای کشور و بخش خصوصی ایجاد شود، گفت: با بررسی پرونده های موجود در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس متوجه می شویم که بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات غیر جاری و سرمایه های غیر قابل بازگشت به کمتر از ۱۰۰ نفر پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، بهرام پارسایی در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن در شیراز با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار کشور از نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد، ادامه داد: با یک ارزیابی از جایگاه فضای کسب و کار کشور شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی با خیالی آسوده اقدام به سرمایه گذاری در ایران کنند.

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه ارایه آمار در بخش‌های مختلف مانند فضای کسب و کار، تسهیلات بانکی، به صورت استانی امری اشتباه است، گفت: سیاست‌های کشور باید به گونه‌ای پیش‌رود که اقدامات و فعالیت‌هایی که در کشور انجام می‌شود بتواند جایگاه ایران را در تمام دنیا به رتبه قابل قبولی برساند.

عضو فراکسیون امید ضمن قدردانی از فعالیت های انجام شده مسئولان در بخش ارتقا رتبه فارس در فضای کسب و کار استان گفت: بی شک زمانی که تمام استان های کشور به موازات هم پیشرفت کنند و آباد شوند کشور ایران آباد و شکوفا می شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با اشاره به اینکه فعالیت های افراد و مسئولان به صورت استانی به مثابه خانواده ای می ماند که اعضا آن با هم در رقابتند، ادامه داد: فعالیت ها و اقدامات مسئولان در کشور باید به گونه‌ای باشد که تمام استان‌ها با شناخت از جایگاه و وضعیت‌شان به توسعه و پیشرفت کشور کمک کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذارهای واقعی از حقوق اولیه خود بی نصیب ماندند گفت: ضعف در اجرا و عدالت در قوانین کشور ما را با مشکلاتی مواجه کرده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه بهره بانکی و سود مرکب از موضوعاتی است که بیشتر صنعتگران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگرچه قانون حذف سود مرکب توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسید اما متاسفانه این مهم در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت هم رد شد.

پارسایی با اشاره به اینکه اجرای عدالت در قوانین موجود می‌تواند بسیاری از مشکلات بخش خصوصی را حل کند ادامه داد: با توجه به حجم گسترده بدهی های صنعت خودرو اما این صنعت در سال جاری ۴ هزار میلیارد تومان از دولت تسهیلات گرفته است.

عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه مسئولان سه قوه و بخش خصوصی استان در سال های گذشته نتوانستند به یک جمع بندی مناسب برسند، افزود: در شرایط فعلی باید مدیران ارشد استان با نمایندگان سه قوه بخش و خصوصی با انسجام و هم افزایی در کنار هم حرکت کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت: با توجه به اینکه استان فارس در بخش های صنعت، معدن و گردشگری از پتانسیل هایی بالایی برخوردار است بنابراین هم افزایی، خلاقیت و به کارگیری مدیران می تواند استان فارس را از کشور و پایتخت بی نیاز کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان در ادامه از استاندار فارس خواست با برگزاری جلسات با مدیران بانک‌های استان مشکلات و موانع صنعتگران و تولید کنندگان را پیگیری و حل کند.

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به اینکه در شرایط فعلی مدیران استان باید ریسک پذیر باشند، گفت: از نیروهای امنیتی، نظارتی، سازمان های بازرسی تقاضا دارم که به دنبال نظارت باشند و نه مچ گیری.

وی افزود: طبیعی است که مدیرانی که زیاد تلاش کنند خطاهایی هم دارند اما نباید فراموش کرد که چنین مدیری به مراتب بهتر از مسئولینی است که بدون هیچ فعالیتی و بدون داشتن خطا بر مسند مدیریت تکیه زده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای بومی استان که در مجلس و دولت ارتقا پیدا می کنند بخشی نگر هستند، افزود: این مدیران به جای استفاده از پتانسیل های موجود در راستای ارتقا استان به دنبال کاشت و قراردادن نیروهای خود در ادارات هستند که این مهم از توسعه متعادل نیروی انسانی در استان جلوگیری می کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در ادامه با انتقاد از عدم حضور جهانگیری در سفر اخیر خود به  مرکز استان فارس گفت: در سفر چند روز گذشته معاون اول رئیس جمهور به استان فارس انتظار داشتیم که جناب جهانگیری در مرکز استان و در میان تمام نمایندگان استان حضور می یافت و به بررسی مشکلات افراد می‌پرداخت.

نماینده شیراز در مجلس گفت: اختصاص دادن یک روز کاری جهانگیری در بازدید از دو شهرستان استان فارس نمی تواند منافع استان و مردم فارس را تامین کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس تصریح کرد: با توجه به اینکه همه جای ایران و استان سرای من است بنابراین از مدیر ارشد استان انتظار داریم زمانی که یک مسئول به استان می‌آید در مرکز استان حضور یافته و به درد دل تمام نمایندگان شهرستان‌ها گوش کند و راه و چاره‌ای برای آن بیندیشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز