خبرگزاری کار ایران

موگرینی:

اگر اروپا نبود، هرگز برجام شکل نمی‌گرفت

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۹۹۳

موگرینی بر ضرورت مقابله با جنگ تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تازه‌ترین اظهارات خود راجع به تنش‌های اخیر گفت: ما همواره گفته‌ایم که حفظ توافق هسته‌ای با ایران، بیش و پیش از هرچیز برای منافع امنیتی اروپا و جهان مهم است. نمی‌خواهیم در منطقه خود نه شاهد یک رویارویی نظامی باشیم و نه خواهان رقابت تسلیحات هسته‌ای.

موگرینی افزود: من همواره تاکید کرده‌ام که جهان بدون برجام بسیار خطرناک‌تر خواهد شد.

وی ادامه داد: هیچکسی خواهان جنگ نیست به همین دلیل است که ما اروپایی‌ها همه بازیگران را به خویشتنداری و تفکر دعوت می‌کنیم. به همین دلیل است که از زمان خروج آمریکا از این توافق، ما برای این توافق تلاش می‌کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توصیف شرایط کنونی گفت: می‌توانم بگویم هرگز شرایط به این دشواری نبوده است.

موگرینی  افزود: ما هر آنچه که بتوانیم برای نجات برجام انجام می‌دهیم این اتفاق کار آسانی نیست. اما برای مقابله با خطری که امنیت خاورمیانه را به خطر می‌اندازد تلاش می‌کنیم و باید به یاد داشته باشیم که اگر اروپا نبود، هرگز برجام شکل نمی‌گرفت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه گفت: بنابراین، انتخاب ما، به عنوان اروپایی‌هایی که من می‌دانم در این موضوع متحد هستیم، بسیار روشن است. بنابراین باید کانال‌های ارتباطی باز بماند، همکاری ادامه یابد و در این خصوص  راه‌های دیپلماتیک به کار گرفته شود. ما بازهم از ایران می‌خواهیم به طور کامل به تعهدات خود پایبند باشد.

وی در ادامه در مورد اینستکس گفت: اینستکس اجرایی شده است و اولین تراکنش‌ها از طریق آن صورت گرفته است و در آینده کشورهای بیشتری به ما ملحق خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز