خبرگزاری کار ایران

میبدی در گفت وگو با ایلنا:

منطق اسلام هیچ‌گاه این نبوده که به مردم توهین کنیم/اگر وقت‌مان را به جای حجاب روی سوءاستفاده‌های مالی می‌گذاشتیم خیلی از مشکلات برطرف می‌شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۵۲۶

یک عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: فاصله طبقاتی، گرانی،‌فرار مغزها از بدحجابی بدتر است این‌ها باید درست شوند.

حجت‌الاسلام فاضل میبدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره این که از پشت تربیون‌های رسمی و نماز جمعه شاهد توهین به عده‌ای مردم هستیم،‌ آیا این‌گونه رفتارها باعث سرخوردگی مردم نمی‌شود، گفت: اگر ادبیات این آقایان معقول، انسانی و اسلامی بود تا امروز جوانان را به اسلام جذب کرده بودند. با این همه تبلیغات، تربیون و خطبه امروز نسل جوان از این حضرات فاصله می‌گیرد و این نشان‌دهنده این است که چنین رفتارهایی نتیجه معکوس دارد.

وی ادامه داد: این‌که ما بیاییم زن‌ها را ولنگار معرفی کنیم و تعابیر دیگری به کار ببریم به خاطر اینکه کمی حجاب‌شان سبک است هیچ بازتابی در جامعه ندارد.

این عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با بیان اینکه منطق اسلام هیچگاه این نبوده که به مردم توهین کنیم، اظهار داشت: فردی پیش رسول خدا آمد و اقرار به زنا کرد ایشان احترامش را حفظ کرد و می‌گفت برو و این حرف‌ها را نزن؛ در صورتی که برخی از ما درصدد هستیم جرم طرف را ثابت کنیم آبروی افراد ببریم و توهین و تحقیرشان کنیم که خلاف اسلام است. 

وی تاکید کرد: مشکلی که برخی از این آقایان دارند این است که اسلام واقعی را نشناختند، اطلاعات‌شان کم است مشغله‌شان زیاد است مرتبط می‌خواهند سخنرانی کنند و وقت اینکه بروند کتاب و حدیث بخوانند هم ندارند بنابراین دشمنی فرضی را مطرح و برای آن سخن می‌گویند.

میبدی با اشاره به اینکه متاسفانه رفتارهایی که تاکنون انجام شده است، نتیجه عکس داشته است، گفت: هر سال هم که تابستان می‌شود با تندی با مسئله حجاب برخورد می‌شود در صورتی که اگر از اول در این مسئله یک منطق و اخلاق در کار بود، امروز نتیجه‌اش این نبود که ما می‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه در جامعه ما در حال حاضر بدحجابی و بی‌حجابی رواج پیدا کرده است و سال به سال هم بدتر می‌شود، قبل از آن که خود خانم‌ها منشأ آن باشند، برخورد برخی از آقایان باعث شده است که به این‌جا برسیم.

این عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با اشاره این‌که مشکل حجاب در وهله اول برخود بد بعضی‌ها نسبت به این مسئله است که درحال تبدیل شدن به یک مسئله سیاسی است، گفت: امروز با توجه به شرایط و اینکه مشکلات اقتصادی و بیکاری در کشور وجود دارد که در حال تبدیل شدن به مسئله سیاسی است، ابتدا باید به این موضوعات رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: یکی از عوامل بدحجابی و بی‌حجابی این نوع ادبیاتی که آقایان در تربیون‌ها به کار می‌برند که بسیار قیم مأبانه و ادبیات تندی است، به طور مثال زن جوانی تحصیلکرده است و برای خودش شخصیتی قائل است در برابر این نوع ادبیات قرار می‌گیرد و می‌گوید من اصلا حجاب را قبول ندارم و این خودش یک نوع ایستادن است دیگر. 

مبیدی با تاکید بر اینکه امروز مشکل جامعه بدحجابی و بی‌حجابی نیست، بیان کرد: اگر وقتی که آقایان برای مسئله حجاب می‌گذاشتند برای مسائل اقتصادی، سوءاستفاده‌های مالی، اختلاس‌ها می‌گذاشتند قطعا مشکلات برطرف می‌شد.

وی خاطرنشان کرد:  فاصله طبقاتی، گرانی،‌ فرار مغزها از بدحجابی بدتر است اینها باید درست شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز