خبرگزاری کار ایران

فرهنگی در نطق میان دستور:

توزیع کالاهای اساسی بر اساس قانون بودجه ۹۸ فوریت و ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۴۴۹

نمیانده مردم تبریز گفت: می‌طلبد شهرداری‌های سراسر کشور از تجارب شهرداری تهران در تشکیل و مدیریت بازارچه‌های میوه و تره‌بار و توزیع کالاهای مختلف در این بازارچه‌ها استفاده کنند و کالاهای مورد نیاز طبقات متوسط و پایین را در دسترس آنان قرار دهند.

به گزارش ایلنا، محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور  با آرزوی موفقیت برای سه حقوقدان انتخابی شورای نگهبان، گفت: کشور در شرایط حساسی است از یک سو مخالفان بین المللی جمهوری اسلامی ایران و آمریکا برخلاف قواعد و رویه‌های بین‌المللی اقدامات ظالمانه خود را ادامه می‌دهند و از سویی ضعف‌های مدیریتی و ناکارآمدی‌ها بر آثار اقدامات یاد شده می افزاید و در این میان مردم به ویژه طبقات متوسط و فرودست آسیب می بینند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توزیع کالاهای اساسی بر اساس حکم بند ز تبصره هفت قانون بودجه ۹۸ فوریت و ضرورت دارد، افزود: می‌طلبد شهرداری‌های سراسر کشور از تجارب شهرداری تهران در تشکیل و مدیریت بازارچه‌های میوه و تره‌بار و توزیع کالاهای مختلف در این بازارچه‌ها استفاده کنند و کالاهای مورد نیاز طبقات متوسط و پایین را در دسترس آنان قرار دهند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذر شهر در مجلس شورای اسلامی از وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه خواستار خاتمه سریع بازی فی‌مابین شد و ادامه داد: با توجه به محدودیت فصل کار در مناطق کوهستانی و سردسیر، باید قیر رایگان موضوع بند ح تبصره یک قانون بودجه ۹۸ را تامین کنند.

وی با یادآوری فصل خرید محصولات کشاورزی، گفت: دولت متناسب با قیمت محصولات در کشورهای همسایه این محصولات را خریداری کند تا از جابه‌جایی مصرف در داخل و قاچاق به خارج از کشور جلوگیری شود زیرا نیاز کشور تامین می شود و کشاورزان نیز احساس خسارت نمی‌کنند.

فرهنگی با تاکید بر اینکه دولت باید به مشکل خانواده های جوانان در شرف ازدواج توجه داشته باشد، تصریح کرد: در شرایط حاضر تهیه جهیزیه یکی از موانع و از دلایل جدی تاخیر ازدواج است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه کارخانه ماشین‌سازی تبریز از صنایع مادر و مهم کشور است، گفت: صرف نظر از ابهاماتی که در نحوه واگذاری‌های گذشته این کارخانه عظیم و مهم وجود دارد از همه مسؤولان ذیربط می‌خواهیم نسبت به تامین هیات مدیره و مدیرعامل توانمند، باتجربه و کارآمد اقدام کنند تا کارخانه به سوددهی بالایی رسیده و رضایتمندی کارگران، مردم تبریز، مسؤولان و نمایندگان استان حاصل شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، افزود: در آذرماه سال ۹۶ قوه قضاییه آزمونی برگزار کرد و کلیه مراحل استخدامی پذیرفته‌شدگان طی شد اما با گذشت حدود دو سال برگزیدگان با مشکلات عدیده‌ای مواجه و بلاتکلیف هستند ضروری است سازمان برنامه و بودجه، وزارت دادگستری و قوه قضاییه عزم مناسبی برای تعیین تکلیف این افراد داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرایط ما در کشور به گونه ای است که لازم است همگان حتما در هر جایگاهی که هستند ضرورت ها و اولویت های کشور را مدنظر قرار دهند، ادامه داد: همچنین به تناسب ضرورت رونق تولید باید اقدامات اساسی و موثر به عمل آورند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز