خبرگزاری کار ایران

علی کرد در نطق میان دستور:

مردم مناطق استان‌های محروم با یارانه زندگی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۴۳۴

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: می‌طلبد که جناب آقای روحانی تیمی را برای رفاه مردم، بازگشایی مرزها و زدودن محرومیت از سیستان و بلوچستان تشکیل دهد.

به گزارش ایلنا،  علی کرد در نشست علنی امروز در نطق میان دستور خود با تبریک روز تامین اجتماعی به کارگران به ویژه کارگران استان سیستان و بلوچستان، از نمایندگان به دلیل انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان تشکر کرد و خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی! چرا مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مانند استان پهناور سیستان و بلوچستان را به فراموشی سپرده‌اید و هیچ برنامه‌ای را نه در ساحل دریای پر افتخار چابهار و نه در مرزهای شرقی سیستان، میرجاوه و سراوان دنبال نمی‌کنید.

نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی افزود: آیا به فکر ارزاق عمومی مردم هستید؛ آیا می‌دانید مردم مناطق استان‌های محروم با یارانه زندگی می‌کنند؛ شعارها و برنامه‌های انتخاباتی خودتان را به یاد بیاورید که می‌گفتید ما به عقب برنمی‌گردیم؛ این بود؟!

کرد گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای زدودن محرومیت و رسیدگی به مردم مظلوم و محروم مرزی و پیشانی ایران در سیستان و بلوچستان ندارد.

وی با بیان اینکه تمام طرح‌های عمرانی در استان سیستان و بلوچستان تعطیل و در هاله‌ای از ابهام و معماست، تصریح کرد: کجا هستند اعضای هیات دولت که هیچکدام به برنامه‌‌ها و وظایف خود در سیستان و بلوچستان عمل نمی‌کنند؛ می‌طلبد که جناب آقای روحانی تیمی را برای رفاه مردم، بازگشایی مرزها و زدودن محرومیت از سیستان و بلوچستان تشکیل دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تشکر از وزیر کشور در ارتقای بسیاری از مناطق استان سیستان و بلوچستان از وی خواست ارتقای بقیه بخش‌ها و شهرها نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: جهاد کشاورزی روزی والی استان سیستان و بلوچستان بود؛ از آنها می‌خواهم با توجه به اینکه امسال نزولات آسمانی شامل حال استان سیستان و بلوچستان شد، توجه داشته باشد که امروز تمامی قنوات نیاز به لایروبی، پوشش انهار و کمک‌های بلاعوض به کشاورزان دارد؛ ضمن آنکه تاکنون بیمه کشاورزان پرداخت نشده است.

کرد ادامه داد: می‌طلبد که در تمامی فصول چه در راه‌های دسترسی به مزارع، چه پوشش انهار، چه در کمک‌های بلاعوض، چه در خرید تضمینی محصولات کشاورزی اقدام شود.

وی به وزیر راه و شهرسازی در خصوص دو بانده شدن برخی جاده‌های حوزه انتخابیه خود و واگذاری قیر رایگان به پروژه‌های استان تذکر داد و خواستار اقدام برای آن شد؛ همچنین از وزیر صنعت و معدن خواست در رابطه با بازارچه رسمی میرجاوه و گمرک آن اقدام کند زیرا دومین بازارچه خاکی ایران است اما وضعیت آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و نارضایتی مردم مرزنشین استان سیستان و بلوچستان در خاش و میرجاوه را به دنبال داشته است.

این نماینده مجلس در ادامه از وزیر آموزش و پرورش خواستار رفع مشکل فضای آموزشی و کمبود نیروی انسانی در تمام مقاطع تحصیلی و افزایش سهمیه پذیرش دانشجو - معلم در دانشگاه فرهنگیان به صورت بوم در بوم شد و خطاب به وزیر علوم و تحقیقات گفت: نسبت به افزایش اعتبارات دانشکده صنعت و معدن خاش که تنها دانشکده مهندسی استان است، اقدام شود و از دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه حمایت شود.

وی از وزیر اقتصاد خواست اقتصاد مردم را در مناطق مرحوم جزو اولویت‌ها و برنامه‌های خود برای زدودن محرومیت قرار دهد؛ از وزیر بهداشت و درمان خواست نسبت به مجوز دو هنرستان بهیاری در شهرستان خاش و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بهداشت و درمان در طرح جامع سلامت، خانه‌های بهداشت و راه‌اندازی اورژانس‌های ۱۱۵ در حوزه انتخابیه اقدام کند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس در پایان از اقدام به موقع و مقتدرانه سپاه پر افتخار پاسداران در مقابله با زورگویی‌های آمریکا تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز