خبرگزاری کار ایران

ظریف در گفت و گو با بی بی سی:

همه باید برای جلوگیری از جنگ تلاش کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۲۹۱

ظریف بر ضرورت مقابله با جنگ تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفت و گو با شبکه خبری بی بی سی گفت:اگر اقدامی نظامی علیه ما انجام شود ما نیز قاطعانه پاسخ خواهیم داد اما این که این واکنش چه باشد را کارشناسان نظامی خواهند گفت.

ظریف افزود:هرکسی که در جنگ علیه ایران، از آمریکا حمایت کند با پاسخ ایران روبه رو خواهد شد. آمریکا اکنون  در جنگ اقتصادی با ایران است. عربستان و امارات و سایر کشور ها هم از آنها حمایت می کنند این به این معنی است که آنها هم در جنگ علیه ایران شرکت دارند. من معتقدم اگر جنگی صورت بگیرد همه کشورهای منطقه را درگیر خواهد کرد پس باید همگی برای جلوگیری از جنگ تلاش کنیم. 

وی هم چنین در مورد مذاکره میان ایران و آمریکا گفت: ما مجددا وارد مذاکره با آمریکا نمی شویم. چرا باید این کار را کنیم؟ما نبودیم که میز مذاکره را ترک کردیم. آمریکا بود که این میز را ترک کرد ما مجددا مذاکره نمی کنیم.

ظریف ادامه داد:ما توافقی داشتیم این توافق حاصل دوازده سال مذاکره مداوم بود.من دو سال زمان و وقت به صورت فشرده برای این توافق صرف کردم. برجام حاصل روزها و ماه ها مذاکره بود. وقت کمی برای این توافق صرف نشده است و. ما زمان زیادی را برای این توافق صرف کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز