خبرگزاری کار ایران

تصویب دوفوریت طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۲۴۷

طرحی دوفوریتی با عنوان «الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان» تصویب شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امروز در صحن علنی مجلس طرحی دوفوریتی با عنوان «الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان» در دستور کار مجلس قرار گرفت و پس از ارائه نظرات از سوی موافقان و مخالفان دوفوریت آن به تصویب رسید.

در دلایل توجیهی این طرح آمده است انباشت بدهی بدهکاران بانکی یکی از عوامل مهم رکود منابع بانکی و عجز بانک‌ها و موسسات اعتباری از ارائه تسهیلات جدید به متقاضیان است. در آسیب‌شناسی انجام شده از این موضوع مشخص شده است که بخشی از مشکل به نحوه محاسبه سود و وجه التزام توسط شبکه بانکی کشور برمی‌گردد. در صورتی که بدهی‌گیرندگان تسهیلات بر اساس ضوابط ابلاغی بانک مرکزی که بانک‌ها را الزام به محاسبه سود به صورت ساده نموده است انجام شود، سرعت انباشت بدهی و حجم بدهی معوق کاهش خواهد یافت.

در حال حاضر بانک‌ها و موسسات اعتباری را الزام می‌کند که بدهی تسهیلات‌‌گیرندگان را با رعایت ضوابط ابلاغی بانک مرکزی و بر حسب قرارداد اولیه مجدداً محاسبه و بدهی واقعی آنان را تعیین نموده و قبل از پایان سال ۱۳۹۸ دریافت نمایند.

این طرح به امضای ۱۴۷ نفر از نمایندگان رسیده بود.

دوفوریت این طرح با ۱۸۵ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموعه ۲۳۷ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز