خبرگزاری کار ایران

دهقان در صحن مجلس:

مجلس بدون شورای نگهبان اعتبار قانونی ندارد/ شاید حضورم در شورای نگهبان بتواند به کارآمدی آن کمک کند

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۲۰۵

یک نامزد معرفی شده برای عضویت در حقوقدانان شورای نگهبان گفت: مجلس بدون شورای نگهبان اعتبار قانونی ندارد و شورای نگهبان هم بدون مجلس جایگاهی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، انتخاب اعضای حقوقدان شورای نگهبان امروز در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

در ابتدا محمد دهقان یکی از کاندیداهای معرفی شده از سوی رئیس قوه قضائیه که هم اکنون نماینده دوره دهم مجلس است در معرفی خود گفت: بنده بعد از اسارت ۱۲ سال در دانشگاه تهران درس خواندم و دکترای خود را اخذ کردم و در سال ۸۳ وارد مجلس شدم و در کمیسیون حقوقی فعالیت کردم.

این نماینده اصولگرای مجلس دهم تاکید کرد: من نخواستم به خاطر اسم وارد شورای نگهبان شوم و این پیشنهاد را بدون مطالعه قبول نکردم شاید در هفته‌های اول نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بودم اما با پیگیری‌ها و مشورت‌ها به این نتیجه رسیدم که شاید حضور من در شورای نگهبان بتواند به کارآمدی شورای نگهبان کمک کند. 

دهقان با اشاره به اصل ۹۳ قانون اساسی تصریح کرد: مجلس بدون شورای نگهبان اعتبار قانونی ندارد و شورای نگهبان هم بدون مجلس جایگاهی نخواهد داشت. 

این عضو کمیسوین حقوقی مجلس ادامه داد: اعضای شورای نگهبان می‌توانند در مجلس و کمیسیون‌ها حضور یابند اما بنده در این ۱۵ سال ندیدم که اعضای این شورا به مجلس بیایند تنها برای بعضی از طرح‌های دوفوریتی در مجلس حاضر می‌شوند. این دو نهاد باید حداکثر قرابت را با یکدیگر داشته باشند.

این عضو کمیسیون فراکسیون ولایی مجلس یادآور شد: گاهی مجلس برای تصویب یک طرح یا لایحه یک سال وقت می‌گذارد و شورای نگهبان به خاطر یک خط آن را رد می‌کند اما اگر این قرابت وجود داشته باشد این مشکل حل می‌شود.

دهقان گفت: ما گاهی برای طرح‌ها ولوایح در مجلس چندین ماه وقت صرف می‌کنیم شورای نگهبان هم برای بررسی این مصوبات باید به همین اندازه وقت بگذارد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان محل داوری دقیق است و من تلاش می‌کنم حق هیچ کس در این شورا ضایع نشود ما با تعامل و گفت‌وگو با تک تک نامزدها می‌توانیم انتخابات‌هایی را برگزار کنیم که کمترین هزینه را داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز