خبرگزاری کار ایران

جهت تامین نظر شورای نگهبان؛

لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی اصلاح شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۹۵۲

نمایندگان در جلسه امروز مجلس لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان امروز در جلسه علنی نوبت عصر مجلس لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را برای تامین نظر شورای نگهبان با ۱۵۱ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از ۲۰۱ نماینده حاضر اصلاح کردند.

شورای نگهبان در ایراد به این لایحه بیان کرده بود اطلاق اعطای تابعیت نسبت به مواردی که خوف بروز مشکلات و مسائل امنیتی وجود داشته باشد خلاف شرع و اصل ۳ قانون اساسی است همچنین اطلاق اعطای پروانه اقامت به پدر نسبت به مواردی که خوف بروز مشکلات و مسائل امنیتی وجود داشته باشد خلاف موازین شرع و مغایر بند ۵ اصل ۳ قانون اساسی است.

نمایندگان در اصلاحیه خد مقرر کردند: فرزندان حاصل از ازدواج شرعی زنان ایرانی با مردان خارجی غیر ایرانی که قبل یا بعد از تصویب این قانون متولد شده یا می شوند، قبل از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام شمسی به درخواست مادر ایرانی در صورت نداشتن مشکل امنیتی به تشخیص وزارت اطلاعات به تابعیت ایران در می آیند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز