خبرگزاری کار ایران

الجزیره:

نشست بروکسل؛ تلاش برای یافتن راهی جهت کاهش تنش‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۹۳۷

الجزیره در گزارشی به بررسی تنش میان ایران و آمریکا و تلاش نشست بروکسل برای کاهش تنش‌ها پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، کشورهای اروپایی خواهان از سرگیری مذاکره میان تهران و واشنگتن هستند؛ چراکه مقام‌های اروپایی از نابودی برجام واهمه دارند.

آلمان، انگلستان و فرانسه اعلام کردند که با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این خطر وجود دارد که برجام نابود شود. تنش‌ها بین واشنگتن و تهران، بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های یکجانبه از جمله علیه بخش نفتی و بانکی این کشور بالا گرفته است. در واکنش به فشار آمریکا علیه ایران، تهران تصمیم به کاهش تعهدات برجامی خود گرفته است.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در مورد ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کنند و انتظار می‌رود وزیران اروپایی در این نشست به دنبال یافتن راهی برای کاستن از تنش‌ها در روابط واشنگتن و تهران باشند.

این در حالی است که در هفته‌های گذشته اروپا اعلام کرده است که برجام عملیاتی شده است. این سازوکار به شرکت‌های اروپایی و ایرانی اجازه می‌دهد بدون هیچ جریان مستقیم مالی رابطه تجاری داشته باشند و تحریم‌های آمریکا را دور بزنند.

اینستکس شامل کالاهای بشردوستانه و دارو و غذا می‌شود که جزء تحریم‌های آمریکا نیستند. این در حالی است که ایران خواهان استفاده از این ساز و کار برای فروش نفت خود است. 

رییس‌جمهور ایران هم روز گذشته اعلام کرد ایران آمادگی مذاکره در صورتی که تحریم‌های علیه تهران برداشته شود را دارد اما تاکنون رییس‌جمهور آمریکا به این اظهارات واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز