خبرگزاری کار ایران

در بیانیه‌ای مطرح شد؛

ابراز نگرانی فرانسه، انگلیس و آلمان از خطرات فروپاشی احتمالی برجام

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۵۵۷

تروئیکای اروپایی با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند وقت آن رسیده است که مسئولانه رفتار کرد و در جستجوی راه های توقف افزایش تنش و از سرگیری گفتگو بر آمد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، فرانسه، انگلیس و آلمان با صدور بیانیه ای مشترک بر پایبندی خود به برجام تاکید کردند.

این سه کشور اروپایی در این بیانیه از خطرات فروپاشی این توافق ابراز نگرانی کرده‌اند.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه روز یکشنبه از ایران خواستند از تصمیمات اخیر خود درباره برجام چشم پوشی کند.

تروئیکای اروپایی اعلام کردند وقت آن رسیده است که مسئولانه رفتار کرد و در جستجوی راه‌های توقف افزایش تنش و از سرگیری گفت‌وگو برآییم.

سه کشور اروپایی امضاکننده برجام در حالی از ایران درخصوص اقداماتش بر اساس بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام انتقاد می‌کنند که پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای و اعمال تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه ایران، تنها به دادن وعده اکتفا کرده و با معرفی سازوکار ویژه مالی اروپا (اینستکس), گام عملی در راستای تأمین منافع مشروع ایران طبق برجام برنداشته‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است این سه کشور درمورد حملاتی که در خلیج فارس و فراتر از آن مشاهده شده و نیز وخامت امنیت در منطقه عمیقا نگران هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز