خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

با تخلفات انتخاباتی پس از تذکر، برخورد می‌کنیم/ آ‌مار دقیق مدیران مستعفی سایر دستگاه‌ها هنوز به ما اعلام نشده است

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۷۱۱

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: استانداری‌ها با دقت تمام فعالیت‌های انتخاباتی را رصد می‌کنند و به آ‌نها اعلام شده که در صورت مشاهده تخلفی ابتدا به فرد متخلف تذکر داده شود شاید فرد متوجه نیست که این رفتارش مصداق تخلف است اگر توجه نکرد ما در هیئت‌های اجرایی به آن رسیدگی خواهیم کرد.

جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تعداد مدیرانی که برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی تا به امروز استعفا داده‌اند، گفت: بر اساس ماده ۲۹ قانون انتخابات کلیه مدیرانی که در سطح ملی و استانی مشمول استعفا باشند را اعلام کردیم اکنون نیز ما آمار مدیران وزارت کشور را داریم البته تاکنون مدیران سایر دستگاه‌ها نیز استعفا کردند که هنوز آ‌مار آنها به طور دقیق به ما اعلام نشده است.

وی ادامه داد: در مجموعه وزارت کشور یک معاون وزیر، یک استاندار بیش از ۱۵ فرماندار و تعدادی از معاونان فرماندار، مدیران کل ستادی استانداری‌ها که حدود ۵۰ نفر می‌شوند برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا دادند و بلافاصله جایگزین آنها معرفی شدند.

معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص آغاز تبلیغات پیش از موعد کاندیداها گفت: قطعا این کار تخلف است و مواردی که مصداق تبلیغات پیش از زمان انتخابات است را ما اعلام کردیم. استانداری‌ها هم با دقت تمام فعالیت‌های انتخاباتی را رصد می‌کنند و به آ‌نها اعلام شده که در صورت مشاهده چنین تخلفی ابتدا به فرد متخلف تذکر داده شود شاید فرد متوجه نیست که این رفتارش مصداق تخلف است اگر توجه نکرد ما در هیئت‌های اجرایی به آن رسیدگی خواهیم کرد.

عرف در پاسخ به این سوال که در هفته‌های اخیر برخی پدران معنوی و لیدرهای برخی جناح‌ها شروع به سفرهای استانی و تبلیغات نامحسوس کردند و یا اینکه سایتی اعلام کردند جهت دعوت مردم و واجدان شرایط کاندیدا شدن برای ثبت نام و معرفی شدن از طرف آن جناح آیا اینگونه تحرکات مصداق تخلف است یا خیر؟ اظهار داشت: قانون می‌گوید فردی که می‌خواهد داوطلب شود نباید تبلیغ کند حالا اگر جریان ناظر بر فرض بخواهد چنین کاری کند این قابل بررسی است ولی قانون تصریحی ندارد. اما توصیه ما در کل این است که همه ملتزم به قانون باشیم و قانون را رعایت کنیم و در زمان مشخص شده برای تبلیغات فعالیت خود را آغاز کنیم.

عرف در خصوص آغاز زمان تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مهلت استعفا برای شرکت در انتخابات ۱۶ خرداد بود و شش ماه بعد از آن یعنی دهم آذر ثبت‌نام‌ها آغاز می‌شود و بعد از احراز صلاحیت و اعلام افراد واجد شرایط که به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود زمان تبلیغات به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

وی در خصوص حضور مردم در انتخابات گفت: جهت‌گیری ما در وزارت کشور بر اساس سیاست‌های کلی و ابلاغی است و تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد. برداشت من این است که با توجه به شرایط بین‌المللی و تهدیداتی که صورت گرفته مردم احساس مسئولیت خواهند کرد و انتخابات خوبی خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز