خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی عراقچی و فرستاده ماکرون درباره آتش‌بس متعادل در جنگ اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۲۹۴

معاون وزیر امورخارجه کشورمان دیدار خود با مشاور رئیس جمهور فرانسه را خوب توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، سید عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه کشورمان در صفحه توئیتر خود نوشت: شب گذشته گفت‌وگوهای خوبی با امانوئل بون داشتم. ما درباره جنگ اقتصادی فعلی و این‌که یک آتش‌بس متعادل و پایانی منطقی چگونه می‌تواند باشد، رایزنی کردیم.

امانوئل بون، مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهور فرانسه که به تهران سفر کرده است، روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه نیز با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

این دیپلمات فرانسوی حدود سه هفته پیش نیز به تهران سفر کرد و با تعدادی از مقامات وزارت خارجه رایزنی داشت.

وی در حالی با مقامات کشورمان دیدار کرده است که جمهوری اسلامی ایران در هفته جاری از آغاز غنی‌سازی اورانیوم در ایران بالاتر از حد تعیین شده در برجام خبر داد و اعلام کرد که این، دومین گام در راستای کاهش اجرای تعهدات برجامی تهران است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز به تازگی تائید کرد که ایران در حال غنی‌سازی اورانیوم تا سطح ۵.‌۴ درصد است که بالاتر از میزان ۶۷.‌۳ درصد تعیین شده در توافق هسته‌ای به شمار می‌آید. آژانس همچنین تائید کرد که ذخیره اورانیوم ایران در حال حاضر ۵.‌۲۱۳ کیلوگرم است که این، بالاتر از حد تعیین شده ۸.‌۲۰۲ کیلوگرم اورانیوم در برجام و همچنین بیشتر از ۲۰۵ کیلوگرم اورانیوم تأیید شده در یکم ماه ژوئیه است.

ایران تاکید دارد که طبق مفاد تعیین شده در برجام، به‌ویژه بند ۲۶، جمهوری اسلامی حق دارد در صورت عدم پایبندی طرف دیگر توافق، اجرای تعهدات خود را به‌طور جزئی یا کلی متوقف کند.

بر اساس بند ۳۶ برجام نیز اگر موضوع اختلافی با طی مراحل این بند فیصله نیافت، شاکی می‌تواند این امر را به عنوان مبنای توقف کلی و یا جزئی اجرای تعهداتش وفق برجام قلمداد کند و یا به شورای امنیت سازمان ملل ابلاغ کند که معتقد است موضوع مصداق "عدم پایبندی اساسی" به شمار می‌آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز