خبرگزاری کار ایران

همتی در جمع خبرنگاران:

ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد شده است/ به دنبال استخراج ارزهای دیجیتال به صورت هدفمند هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۸۷۹

رئیس بانک مرکزی تاکید کرد: به دنبال استخراج ارزهای دیجیتال به صورت هدفمند هستیم تا به عرصه اقتصادی کشور بازگردد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالناصر همتی در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره تثبیت نرخ ارز و برنامه‌های بانک مرکزی در خصوص آن گفت: همانطور که شنیده‌اید خوشبختانه ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد شده است.

رئیس بانک مرکزی خاطرنشان کرد: مدیریتی در بازار ارز اتخاذ شده و این کمک به صادرکنندگانی است که ارزشان را در نیما عرضه می‌کنند و یا در واردات تامین می‌کنند که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای دارید تا ثبات نرخ ارز ادامه پیدا کند، عنوان کرد: همین روال ان‌شاالله ادامه پیدا خواهد کرد و ما می‌خواهیم ثبات اقتصادی داشته باشیم.

همتی در خصوص تورم هم اظهار داشت: در فصل بهار مشاهده کردید تورم کاهنده بوده و نرخ بیکاری خدا را شکر کاهش پیدا کرده است. می‌توان گفت در مجموع ثبات نسبی در اقتصاد ایجاد شده است که امیدواریم این امر باعث رونق بیشتری شود.

وی درباره اجرایی نشدن قانون ضامن وام ازدواج گفت: بانک‌ها تخلف می‌کنند و من از همکاران عزیزم در شبکه بانکی خواهش می‌کنم در مورد وام ازدواج سختگیری نکنند و طبق آن چیزی که ابلاغ شده است، عمل کنند. هفته گذشته ما مجددا تاکید کردیم که اگر مواردی از تخلف در این زمینه را مشاهده کنیم، حتما برخورد خواهیم کرد.

رئیس بانک مرکزی تاکید کرد: قطعا مطالبی که گزارش شده را بررسی و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

وی درباره استخراج ارز دیجیتال عنوان کرد: در مورد ارزهای دیجیتال باید بگویم؛ اولا ارزهای دیجیتال اگر بخواهد در داخل کشور شبکه‌اش راه‌اندازی شود، با توجه به اینکه بانک مرکزی انحصار انتشار پول را دارد، ارزهایی که بر پایه ریال و طلا ایجاد شود، غیرقانونی است.

همتی ادامه داد: بحث استخراج ارزهای جهان‌روا که امروز مطرح است و انجام می‌شود، در دستور کار کمیسیون دولت قرار دارد و بندهایی از آن هم در کمیسیون تصویب شده و هدف‌مان این است که اولا استخراج این نوع ارزها را قانونمند و بر مبنای نرخ برق صادراتی انجام دهیم و مهم‌تر از آن باید تعهد داشته باشیم که ارزی که ایجاد می‌شود را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانیم؛ اینها مواردی که است در دستور کار دولت قرار دارد که ان‌شاءالله نتیجه می‌گیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز